Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volvo V60 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volvo V60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW | 172 PLN | 322 PLN | ||
1.6 T3 150KM 110kW | 162 PLN | 312 PLN | |||
2.0T 203KM 149kW | 213 PLN | 363 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 228 PLN | 378 PLN | |||
2.0 T5 245KM 180kW | 250 PLN | 400 PLN | |||
3.0 T6 304KM 224kW | 282 PLN | 432 PLN | |||
Diesel |
2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW | 245 PLN | 395 PLN | ||
2.0 D4 163KM 120kW | 193 PLN | 343 PLN | |||
2.0 D3 163KM 120kW | 193 PLN | 343 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 213 PLN | 363 PLN | |||
2.4 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 228 PLN | 378 PLN | |||
2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW | 189 PLN | 339 PLN | |||
Diesel |
2.4 D6 Plug-in Hybrid 230KM 169kW | 253 PLN | 403 PLN | ||
2.4 D6 Plug-in Hybrid 215KM 158kW | 279 PLN | 429 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo V60 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volvo V60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW | 144 PLN | 294 PLN | ||
1.6 T3 150KM 110kW | 119 PLN | 269 PLN | |||
2.0T 203KM 149kW | 180 PLN | 330 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 201 PLN | 351 PLN | |||
2.0 T5 245KM 180kW | 193 PLN | 343 PLN | |||
3.0 T6 304KM 224kW | 232 PLN | 382 PLN | |||
Diesel |
2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW | 193 PLN | 343 PLN | ||
2.0 D4 163KM 120kW | 166 PLN | 316 PLN | |||
2.0 D3 163KM 120kW | 166 PLN | 316 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 180 PLN | 330 PLN | |||
2.4 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 201 PLN | 351 PLN | |||
2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW | 144 PLN | 294 PLN | |||
Diesel |
2.4 D6 Plug-in Hybrid 230KM 169kW | 232 PLN | 382 PLN | ||
2.4 D6 Plug-in Hybrid 215KM 158kW | 232 PLN | 382 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volvo V60 I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volvo V60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2011 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C i Lexus IS. Volvo V60 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Volvo V60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2011 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C i Lexus IS. Volvo V60 pojawia się z napędem...
Volvo V60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2011 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C i Lexus IS. Volvo V60 pojawia się z napędem...
Volvo V60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2011 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C i Lexus IS. Volvo V60 pojawia się z napędem...
Volvo V60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2011 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C i Lexus IS. Volvo V60 pojawia się z napędem...