Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volvo XC90 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volvo XC90 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5 T 210KM 154kW | 266 PLN | 416 PLN | ||
2.9 T 272KM 200kW | 282 PLN | 432 PLN | |||
3.2 243KM 179kW | 231 PLN | 381 PLN | |||
4.4 v8 316KM 232k | 347 PLN | 497 PLN | |||
Diesel |
2.4 D3 163KM 120kW | 189 PLN | 339 PLN | ||
2.4 D4 163KM 120kW | 177 PLN | 327 PLN | |||
2.4 D5 163KM 120kW | 177 PLN | 327 PLN | |||
2.4 D5 185KM 136kW | 231 PLN | 381 PLN | |||
2.4 D5 200 KM 147 kW | 266 PLN | 416 PLN |
Volvo XC90 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 T5 250KM 184kW | 367 PLN | 517 PLN | ||
2.0 T5 254KM 187kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
2.0 T6 310KM 228kW | 469 PLN | 619 PLN | |||
2.0 T6 320KM 235kW | 469 PLN | 619 PLN | |||
Diesel |
2.0 D4 190KM 140kW | 367 PLN | 517 PLN | ||
2.0 D5 225KM 165kW | 367 PLN | 517 PLN | |||
2.0 D5 235KM 173kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
Hybryda |
2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 250KM 184kW | 362 PLN | 512 PLN | ||
2.0 B6 Benzynowy Mild Hybrid 299KM 220kW | 362 PLN | 512 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo XC90 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volvo XC90 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5 T 210KM 154kW | 229 PLN | 379 PLN | ||
2.9 T 272KM 200kW | 233 PLN | 383 PLN | |||
3.2 243KM 179kW | 189 PLN | 339 PLN | |||
4.4 v8 316KM 232k | 261 PLN | 411 PLN | |||
Diesel |
2.4 D3 163KM 120kW | 164 PLN | 314 PLN | ||
2.4 D4 163KM 120kW | 129 PLN | 279 PLN | |||
2.4 D5 163KM 120kW | 129 PLN | 279 PLN | |||
2.4 D5 185KM 136kW | 189 PLN | 339 PLN | |||
2.4 D5 200 KM 147 kW | 229 PLN | 379 PLN |
Volvo XC90 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 T5 250KM 184kW | 257 PLN | 407 PLN | ||
2.0 T5 254KM 187kW | 253 PLN | 403 PLN | |||
2.0 T6 310KM 228kW | 344 PLN | 494 PLN | |||
2.0 T6 320KM 235kW | 344 PLN | 494 PLN | |||
Diesel |
2.0 D4 190KM 140kW | 257 PLN | 407 PLN | ||
2.0 D5 225KM 165kW | 273 PLN | 423 PLN | |||
2.0 D5 235KM 173kW | 233 PLN | 383 PLN | |||
Hybryda |
2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 250KM 184kW | 200 PLN | 350 PLN | ||
2.0 B6 Benzynowy Mild Hybrid 299KM 220kW | 200 PLN | 350 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volvo XC90 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...