Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volvo XC60 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volvo XC60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 T6 304KM 224kW | 405 PLN | 555 PLN | ||
3.2 243KM 179kW | 320 PLN | 470 PLN | |||
2.0 T5 245KM 180kW | 339 PLN | 489 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 215KM 158kW | 283 PLN | 433 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 213 PLN | 363 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW | 258 PLN | 408 PLN | |||
2.4 D3 163KM 120kW | 342 PLN | 492 PLN | |||
2.4D 175KM 129kW | 283 PLN | 433 PLN | |||
2.0 D3 163KM 120kW | 258 PLN | 408 PLN | |||
2.4 D4 190KM 140kW | 339 PLN | 489 PLN | |||
2.4 D4 181KM 133kW | 343 PLN | 493 PLN |
Volvo XC60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
T5 250KM 184kW | 365 PLN | 515 PLN | ||
T5 254KM 187kW | 398 PLN | 548 PLN | |||
T6 310KM 228kW | 400 PLN | 550 PLN | |||
T6 320KM 235kW | 449 PLN | 599 PLN | |||
T4 190KM 140kW | 311 PLN | 461 PLN | |||
Diesel |
D3 150KM 110kW | 256 PLN | 406 PLN | ||
D4 190KM 140kW | 311 PLN | 461 PLN | |||
D5 235KM 173kW | 319 PLN | 469 PLN | |||
Hybryda |
2.0 B4 Benzynowy Mild Hybrid 197KM 145kW | 256 PLN | 406 PLN | ||
2.0 T8 Hybrid Polestar 334KM 246kW | 365 PLN | 515 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo XC60 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volvo XC60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 T6 304KM 224kW | 282 PLN | 432 PLN | ||
3.2 243KM 179kW | 239 PLN | 389 PLN | |||
2.0 T5 245KM 180kW | 201 PLN | 351 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 215KM 158kW | 166 PLN | 316 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 144 PLN | 294 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW | 180 PLN | 330 PLN | |||
2.4 D3 163KM 120kW | 234 PLN | 384 PLN | |||
2.4D 175KM 129kW | 166 PLN | 316 PLN | |||
2.0 D3 163KM 120kW | 180 PLN | 330 PLN | |||
2.4 D4 190KM 140kW | 201 PLN | 351 PLN | |||
2.4 D4 181KM 133kW | 239 PLN | 389 PLN |
Volvo XC60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
T5 250KM 184kW | 233 PLN | 383 PLN | ||
T5 254KM 187kW | 228 PLN | 378 PLN | |||
T6 310KM 228kW | 344 PLN | 494 PLN | |||
T6 320KM 235kW | 328 PLN | 478 PLN | |||
T4 190KM 140kW | 200 PLN | 350 PLN | |||
Diesel |
D3 150KM 110kW | 228 PLN | 378 PLN | ||
D4 190KM 140kW | 200 PLN | 350 PLN | |||
D5 235KM 173kW | 255 PLN | 405 PLN | |||
Hybryda |
2.0 B4 Benzynowy Mild Hybrid 197KM 145kW | 177 PLN | 327 PLN | ||
2.0 T8 Hybrid Polestar 334KM 246kW | 253 PLN | 403 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volvo XC60 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volvo XC60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Lexus NX. Volvo XC60 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Volvo XC60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Lexus NX. Volvo XC60 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Lexus NX. Volvo XC60 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Lexus NX. Volvo XC60 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Lexus NX. Volvo XC60 pojawia się z napędem spalinowym...