Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volvo S60 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volvo S60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5T i 20V 210KM 154kW | 299 PLN | 449 PLN | ||
2.4 Bifuel 140KM 103kW | 189 PLN | 339 PLN | |||
2.0 T 180KM 132kW | 188 PLN | 338 PLN | |||
2.4 T 200KM 147kW | 247 PLN | 397 PLN | |||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 177 PLN | 327 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 163KM 120kW | 257 PLN | 407 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 253 PLN | 403 PLN | |||
2.4 D5 130KM 96kW | 169 PLN | 319 PLN | |||
2.4 TD DPF 126KM 93kW | 189 PLN | 339 PLN |
Volvo S60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 T3 150KM 110kW | 193 PLN | 343 PLN | ||
2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW | 292 PLN | 442 PLN | |||
3.0 T6 306KM 224kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
2.0 T 203KM 149kW | 304 PLN | 454 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 279 PLN | 429 PLN | |||
1.6 T4 180KM 132kW | 253 PLN | 403 PLN | |||
Diesel |
2.0 D3 163KM 120kW | 213 PLN | 363 PLN | ||
1.6 D2 115KM 85kW | 162 PLN | 312 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 228 PLN | 378 PLN | |||
2.0 D4 163KM 120kW | 213 PLN | 363 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 245 PLN | 395 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo S60 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volvo S60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5T i 20V 210KM 154kW | 201 PLN | 351 PLN | ||
2.4 Bifuel 140KM 103kW | 163 PLN | 313 PLN | |||
2.0 T 180KM 132kW | 133 PLN | 283 PLN | |||
2.4 T 200KM 147kW | 189 PLN | 339 PLN | |||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 149 PLN | 299 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 249 PLN | 399 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 163KM 120kW | 201 PLN | 351 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 171 PLN | 321 PLN | |||
2.4 D5 130KM 96kW | 133 PLN | 283 PLN | |||
2.4 TD DPF 126KM 93kW | 163 PLN | 313 PLN |
Volvo S60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 T3 150KM 110kW | 166 PLN | 316 PLN | ||
2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW | 180 PLN | 330 PLN | |||
3.0 T6 306KM 224kW | 232 PLN | 382 PLN | |||
2.0 T 203KM 149kW | 272 PLN | 422 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 234 PLN | 384 PLN | |||
1.6 T4 180KM 132kW | 193 PLN | 343 PLN | |||
Diesel |
2.0 D3 163KM 120kW | 144 PLN | 294 PLN | ||
1.6 D2 115KM 85kW | 119 PLN | 269 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 201 PLN | 351 PLN | |||
2.0 D4 163KM 120kW | 144 PLN | 294 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 215 PLN | 365 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volvo S60 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...