Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mercedesie Klasy E W211 i W212 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes Klasy E W211 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.2 V6 (320) 224KM 165kW | 299 PLN | 419 PLN | ||
1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW | 245 PLN | 365 PLN | |||
2.6 V6 (240) 177KM 130kW | 274 PLN | 394 PLN | |||
3.2 4 Matic 224KM 165kW | 242 PLN | 362 PLN | |||
1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW | 343 PLN | 463 PLN | |||
Diesel |
2.7 (270 CDI) 177KM 130kW | 269 PLN | 389 PLN | ||
2.1 (220 CDI) 150KM 110kW | 270 PLN | 390 PLN | |||
3.2 (320 CDI) 204KM 150kW | 218 PLN | 338 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW | 310 PLN | 430 PLN |
Mercedes Klasy E W212 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW | 172 PLN | 292 PLN | ||
1.8 250 CGI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
1.9 200 184KM 135kW | 187 PLN | 307 PLN | |||
1.9 250 211KM 155kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
3.5 300 BlueEFFICIENCY 252KM 185kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
3.5 350 306KM 225kW | 305 PLN | 425 PLN | |||
5.5 500 388KM 285kW | 346 PLN | 466 PLN | |||
Diesel |
350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW | 212 PLN | 332 PLN | ||
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 227 PLN | 347 PLN | |||
220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 154 PLN | 274 PLN | |||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 339 PLN | 459 PLN | |||
350 BlueTEC 4Matic 258KM 190kW | 324 PLN | 444 PLN | |||
Hybryda |
300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW | 318 PLN | 438 PLN | ||
300 CDI HYBRID 231KM 170kW | 222 PLN | 342 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedesa Klasy E W211 i W212 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes Klasy E W211 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.2 V6 (320) 224KM 165kW | 158 PLN | 278 PLN | ||
1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW | 128 PLN | 248 PLN | |||
2.6 V6 (240) 177KM 130kW | 223 PLN | 343 PLN | |||
3.2 4 Matic 224KM 165kW | 228 PLN | 348 PLN | |||
1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
Diesel |
2.7 (270 CDI) 177KM 130kW | 237 PLN | 357 PLN | ||
2.1 (220 CDI) 150KM 110kW | 207 PLN | 327 PLN | |||
3.2 (320 CDI) 204KM 150kW | 199 PLN | 319 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW | 200 PLN | 320 PLN |
Mercedes Klasy E W212 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW | 128 PLN | 248 PLN | ||
1.8 250 CGI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
1.9 200 184KM 135kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
1.9 250 211KM 155kW | 158 PLN | 278 PLN | |||
3.5 300 BlueEFFICIENCY 252KM 185kW | 158 PLN | 278 PLN | |||
3.5 350 306KM 225kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
5.5 500 388KM 285kW | 237 PLN | 357 PLN | |||
Diesel |
350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW | 208 PLN | 328 PLN | ||
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 210 PLN | 330 PLN | |||
350 BlueTEC 4Matic 258KM 190kW | 210 PLN | 330 PLN | |||
Hybryda |
300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW | 228 PLN | 348 PLN | ||
300 CDI HYBRID 231KM 170kW | 191 PLN | 311 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mercedesa Klasy E W211 i W212 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy E pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...