Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mercedesie Klasy A W176 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes Klasy A W176 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 180 BlueEFFICIENCY 122KM 90kW | 275 PLN | 395 PLN | ||
250 Sport 218KM 160kW | 286 PLN | 406 PLN | |||
2.0 45 AMG 360KM 265kW | 318 PLN | 438 PLN | |||
45 AMG 381KM 280kW | 310 PLN | 430 PLN | |||
2.0 220 184KM 135kW | 276 PLN | 396 PLN | |||
Diesel |
1.5 180 CDI BlueEFFICIENCY 109KM 80kW | 173 PLN | 293 PLN | ||
1.8 200 CDI BlueEFFICIENCY 136KM 100kW | 210 PLN | 330 PLN | |||
1.5 160 CDI 90KM 66kW | 269 PLN | 389 PLN | |||
2.1 220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 243 PLN | 363 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedesa Klasy A W176 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes Klasy A W176 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 180 BlueEFFICIENCY 122KM 90kW | 222 PLN | 342 PLN | ||
250 Sport 218KM 160kW | 237 PLN | 357 PLN | |||
2.0 45 AMG 360KM 265kW | 202 PLN | 322 PLN | |||
45 AMG 381KM 280kW | 205 PLN | 325 PLN | |||
2.0 220 184KM 135kW | 205 PLN | 325 PLN | |||
Diesel |
1.5 180 CDI BlueEFFICIENCY 109KM 80kW | 146 PLN | 266 PLN | ||
1.8 200 CDI BlueEFFICIENCY 136KM 100kW | 176 PLN | 296 PLN | |||
1.5 160 CDI 90KM 66kW | 146 PLN | 266 PLN | |||
2.1 220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 202 PLN | 322 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mercedesa Klasy A W176 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...