Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mercedesie CLS W219 i W218 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes CLS W219 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.5 V6 (350) 272KM 200kW | 242 PLN | 362 PLN | ||
5.0 V8 (500) 306KM 225kW | 310 PLN | 430 PLN | |||
3.5 V6 (350 CGI) 292KM 215kW | 264 PLN | 384 PLN | |||
5.4 V8 (55 AMG) 476KM 350kW | 285 PLN | 405 PLN | |||
5.5 V8 (500) 388KM 285kW | 300 PLN | 420 PLN | |||
6.2 V8 (63 AMG) 514KM 378kW | 338 PLN | 458 PLN | |||
Diesel |
3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW | 241 PLN | 361 PLN | ||
3.0 V6 (320 CDI) 221KM 155kW | 270 PLN | 390 PLN | |||
3.0 V6 (350 CDI) 224KM 165kW | 242 PLN | 362 PLN |
Mercedes CLS W218 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.66 500 BlueEFFICIENCY 408KM 300kW | 382 PLN | 502 PLN | ||
3.5 V6 350 BlueEFFICIENCY 306KM 225kW | 222 PLN | 342 PLN | |||
3.0 400 333KM 245kW | 378 PLN | 498 PLN | |||
63 AMG 558KM 410kW | 399 PLN | 519 PLN | |||
Diesel |
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 172 PLN | 292 PLN | ||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 318 PLN | 438 PLN | |||
220 BlueTEC 163KM 120kW | 172 PLN | 292 PLN | |||
220 BlueTEC 170KM 125kW | 188 PLN | 308 PLN | |||
350 BlueTec 251KM 185kW | 222 PLN | 342 PLN | |||
350 BlueTec 258KM 190kW | 297 PLN | 417 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedesa CLS W219 i W218 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mercedes CLS W219 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.5 V6 (350) 272KM 200kW | 159 PLN | 279 PLN | ||
5.0 V8 (500) 306KM 225kW | 229 PLN | 349 PLN | |||
3.5 V6 (350 CGI) 292KM 215kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
5.4 V8 (55 AMG) 476KM 350kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
5.5 V8 (500) 388KM 285kW | 237 PLN | 357 PLN | |||
6.2 V8 (63 AMG) 514KM 378kW | 292 PLN | 412 PLN | |||
Diesel |
3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW | 191 PLN | 311 PLN | ||
3.0 V6 (320 CDI) 221KM 155kW | 237 PLN | 357 PLN | |||
3.0 V6 (350 CDI) 224KM 165kW | 201 PLN | 321 PLN |
Mercedes CLS W218 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.66 500 BlueEFFICIENCY 408KM 300kW | 226 PLN | 346 PLN | ||
3.5 V6 350 BlueEFFICIENCY 306KM 225kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
3.0 400 333KM 245kW | 229 PLN | 349 PLN | |||
63 AMG 558KM 410kW | 258 PLN | 378 PLN | |||
Diesel |
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 158 PLN | 278 PLN | ||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
220 BlueTEC 163KM 120kW | 128 PLN | 248 PLN | |||
220 BlueTEC 170KM 125kW | 159 PLN | 279 PLN | |||
350 BlueTec 251KM 185kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
350 BlueTec 258KM 190kW | 237 PLN | 357 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mercedesa CLS W219 i W218 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mercedes CLS to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A7, Porsche Panamera i BMW serii 6 Gran Coupe. Mercedes CLS pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mercedes CLS to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A7, Porsche Panamera i BMW serii 6 Gran Coupe. Mercedes CLS pojawia się z...
Mercedes CLS to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A7, Porsche Panamera i BMW serii 6 Gran Coupe. Mercedes CLS pojawia się z...
Mercedes CLS to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A7, Porsche Panamera i BMW serii 6 Gran Coupe. Mercedes CLS pojawia się z...
Mercedes CLS to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A7, Porsche Panamera i BMW serii 6 Gran Coupe. Mercedes CLS pojawia się z...