Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Ford C-Max I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Ford C-Max I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Duratec 100KM 747kW | 128 PLN | 248 PLN | ||
1.8 Duratec 125KM 92kW | 142 PLN | 262 PLN | |||
2.0 Duratec 145KM 107kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDCi 109KM 80kW | 203 PLN | 323 PLN | ||
1.6 TDCi 90KM 66kW | 169 PLN | 289 PLN | |||
1.8 TDCi 115KM 85kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
2.0 TDCi 136KM 100kW | 237 PLN | 357 PLN |
Ford C-Max II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 EcoBoost 150KM 110kW | 237 PLN | 357 PLN | ||
1.6 Ti-VCT 125KM 92kW | 226 PLN | 346 PLN | |||
1.0 EcoBoost 100KM 74kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDCi 115KM 85kW | 127 PLN | 247 PLN | ||
2.0 TDCi 140KM 103kW | 223 PLN | 343 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
1.6 TDCi 95KM 70kW | 169 PLN | 289 PLN | |||
2.0 TDCi 163KM 120kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
2.0 TDCi 170KM 125kW | 282 PLN | 402 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda C-Max I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Ford C-Max I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Duratec 100KM 747kW | 90 PLN | 210 PLN | ||
1.8 Duratec 125KM 92kW | 132 PLN | 252 PLN | |||
2.0 Duratec 145KM 107kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDCi 109KM 80kW | 185 PLN | 305 PLN | ||
1.6 TDCi 90KM 66kW | 132 PLN | 252 PLN | |||
1.8 TDCi 115KM 85kW | 179 PLN | 299 PLN | |||
2.0 TDCi 136KM 100kW | 185 PLN | 305 PLN |
Ford C-Max II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 EcoBoost 150KM 110kW | 185 PLN | 305 PLN | ||
1.6 Ti-VCT 125KM 92kW | 179 PLN | 299 PLN | |||
1.0 EcoBoost 100KM 74kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDCi 115KM 85kW | 111 PLN | 231 PLN | ||
2.0 TDCi 140KM 103kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 179 PLN | 299 PLN | |||
1.6 TDCi 95KM 70kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
2.0 TDCi 163KM 120kW | 157 PLN | 277 PLN | |||
2.0 TDCi 170KM 125kW | 213 PLN | 333 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Ford C-Max I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Verso i Volkswagen Touran. Ford C-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...
Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...
Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...
Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...