Ford C-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Ford C-Max?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Ford C-Max I i II w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Ford C-Max? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ford C-Max I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.6 Duratec 105KM 77kW 585-615 R134a
1.8 Duratec 125KM 92kW
1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
2.0 Duratec 145KM 107kW
Diesel 1.6 TDCi 95KM 70kW
1.6 TDCi 109KM 80kW
1.6 TDCi 90KM 66kW
1.8 TDCi 115KM 85kW
2.0 TDCi 140KM 103kW

 

Ford C-Max II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 460-530 R234a
1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
1.6 Duratec 125KM 92kW
1.5 EcoBoost 150KM 110kW
1.0 EcoBoost 125KM 92kW
1.0 EcoBoost 100KM 74kW
1.6 Duratec 105KM 77kW
Diesel 1.6 TDCi 115KM 85kW
2.0 TDCi 140KM 103kW
2.0 TDCi 150KM 110kW
1.5 TDCi 120KM 88kW
1.6 TDCi 95KM 70kW
2.0 TDCi 163KM 120kW
2.0 TDCi 170KM 125kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Ford C-Max I i II serwis klimatyzacji samochodowej

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Verso i Volkswagen Touran. Ford C-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 



Przeczytaj także

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę