Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Talisman wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Talisman | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 150KM 110kW | 226 PLN | 346 PLN | ||
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 325 PLN | 445 PLN | |||
1.8 TCe FAP 224KM 165kW | 337 PLN | 457 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
Diesel |
1.5 Energy dCi 110KM 81kW | 167 PLN | 287 PLN | ||
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 248 PLN | 368 PLN | |||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 279 PLN | 399 PLN | |||
1.7 Blue dCi 120KM 88kW | 226 PLN | 346 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 341 PLN | 461 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Talisman dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Renault Talisman | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 150KM 110kW | 196 PLN | 316 PLN | ||
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
1.8 TCe FAP 224KM 165kW | 265 PLN | 385 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
Diesel |
1.5 Energy dCi 110KM 81kW | 161 PLN | 281 PLN | ||
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
1.7 Blue dCi 120KM 88kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 263 PLN | 383 PLN |
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Talisman wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i Volkswagen Passat. Renault Talisman pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...