Opel Mokka I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Oplu Mokka I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Opel Mokka I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 193 PLN 313 PLN
1.4 Turbo Ecotec 152KM 112kW 261 PLN 381 PLN
1.6 ecoFLEX 115KM 85kW 193 PLN 313 PLN
Diesel 1.6 CDTI Ecotec 110KM 81kW 231 PLN 351 PLN
1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 183 PLN 303 PLN
1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW 193 PLN 313 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Opla Mokka I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Opel Mokka I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 187 PLN 307 PLN
1.4 Turbo Ecotec 152KM 112kW 239 PLN 359 PLN
1.6 ecoFLEX 115KM 85kW 184 PLN 304 PLN
Diesel 1.6 CDTI Ecotec 110KM 81kW 213 PLN 333 PLN
1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 179 PLN 299 PLN
1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW 163 PLN 283 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Opla Mokka I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 Opel Mokka - cena wymiany klockow hamulcowych

Opel Mokka to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2012 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanych w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat 500x, Ford EcoSport, Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault Captur. Opel Mokka pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Opel Mokka I - Cena wymiany rozrządu

Opel Mokka I - Cena wymiany rozrządu

Opel Mokka to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2012 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanych w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat 500x, Ford EcoSport, Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault...

więcej

Opel Mokka I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Mokka I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Mokka to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2012 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanych w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat 500x, Ford EcoSport, Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault...

więcej

Opel Mokka I - Cena wymiany sprzęgła

Opel Mokka I - Cena wymiany sprzęgła

Opel Mokka to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2012 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanych w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat 500x, Ford EcoSport, Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault...

więcej

Opel Mokka I - Cena serwisu klimatyzacji

Opel Mokka I - Cena serwisu klimatyzacji

Opel Mokka to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2012 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanych w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat 500x, Ford EcoSport, Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę