Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Volkswagen Sharan I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Volkswagen Sharan I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.8 i T 20V 150 KM 110 kW 245 PLN 365 PLN
2.0 i 116 KM 85 kW 206 PLN 326 PLN
2.8 i VR6 24V 204 KM 150 kW 362 PLN 482 PLN
2.8 I VR6 GL 174KM 128KW 263 PLN 383 PLN
Diesel
 
1.9 TDI 110KM 81KW 154 PLN 274 PLN
1.9 TDI 116KM 85KW 160 PLN 280 PLN
1.9 TDI 130KM 96KW 296 PLN 416 PLN
1.9 TDI 150KM 110KW 304 PLN 424 PLN
1.9 TDI 90KM 66KW 198 PLN 318 PLN
2.0 TDI 140KM 103KW 232 PLN 352 PLN

 

Volkswagen Sharan II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 TSI BMT 150KM 110kW 282 PLN 402 PLN
2.0 TSI 200KM 147kW 331 PLN 451 PLN
2.0 TSI 220KM 162kW 323 PLN 443 PLN
Diesel
 
2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW 195 PLN 315 PLN
2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW 247 PLN 367 PLN
2.0 TDI SCR 150KM 110kW 237 PLN 357 PLN
2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW 277 PLN 397 PLN
2.0 TDI CR BMT 177KM 130kW 306 PLN 426 PLN
2.0 TDI SCR 184KM 135kW 281 PLN 401 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Sharan I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Volkswagen Sharan I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.8 i T 20V 150 KM 110 kW 153 PLN 273 PLN
2.0 i 116 KM 85 kW 127 PLN 247 PLN
2.8 i VR6 24V 204 KM 150 kW 228 PLN 348 PLN
2.8 I VR6 GL 174KM 128KW 178 PLN 298 PLN
Diesel
 
1.9 TDI 110KM 81KW 115 PLN 235 PLN
1.9 TDI 116KM 85KW 118 PLN 238 PLN
1.9 TDI 130KM 96KW 138 PLN 258 PLN
1.9 TDI 150KM 110KW 163 PLN 283 PLN
1.9 TDI 90KM 66KW 174 PLN 294 PLN
2.0 TDI 140KM 103KW 141 PLN 261 PLN

 

Volkswagen Sharan II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 TSI BMT 150KM 110kW 194 PLN 314 PLN
2.0 TSI 200KM 147kW 225 PLN 345 PLN
2.0 TSI 220KM 162kW 226 PLN 346 PLN
Diesel
 
2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW 125 PLN 245 PLN
2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW 140 PLN 260 PLN
2.0 TDI SCR 150KM 110kW 181 PLN 301 PLN
2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW 183 PLN 303 PLN
2.0 TDI CR BMT 177KM 130kW 194 PLN 314 PLN
2.0 TDI SCR 184KM 135kW 225 PLN 345 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Sharan I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Volkswagen Sharan I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i Ford Galaxy. Volkswagen Sharan pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę