Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW Serii 5 G30 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
BMW Serii 5 G30 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 556 PLN | 706 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 357 PLN | 507 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 497 PLN | 647 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 556 PLN | 706 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 452 PLN | 602 PLN | |||
2.0 520i 184KM 135kW | 497 PLN | 647 PLN | |||
3.0 540i 333KM 245kW | 583 PLN | 733 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 127 PLN | 277 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 496 PLN | 646 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 318 PLN | 468 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 584 PLN | 734 PLN | |||
525d 218KM 160kW | 357 PLN | 507 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 561 PLN | 711 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 497 PLN | 647 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 G30 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
BMW Serii 5 G30 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 461 PLN | 611 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 424 PLN | 574 PLN | |||
2.0 520i 184KM 135kW | 169 PLN | 319 PLN | |||
3.0 540i 333KM 245kW | 398 PLN | 548 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 263 PLN | 413 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 423 PLN | 573 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
525d 218KM 160kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 393 PLN | 543 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 399 PLN | 549 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 5 G30 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Posiada on 7 generacji modelu, produkowanego w wersji nadwozia sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6 i Mercedes-Benz klasy E. BMW występuje z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc 507KM...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...
Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13 silników...
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...