Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Ile kosztuje wymiana sprzęgła w Nissan X-Trail?

Cena wymiany sprzęgła w Nissan X-Trail I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach przedstawiono poniżej.

Cena wymiany sprzęgła Nissan X-Trail I
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna 2.0 140KM 103kW 1065 PLN 1865 PLN
2.5 i 16V 165KM 121kW 1568 PLN 2368 PLN
Diesel 2.2 Di 114KM 84kW 2595 PLN 3495 PLN
2.2 Di 136KM 100kW 2595 PLN 3495 PLN

 

Cena wymiany sprzęgła Nissan X-Trail II
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna 2.0 141KM 104kW 1095 PLN 1895 PLN
2.5 169KM 124kW 1413 PLN 2213 PLN
Diesel 2.0 dCi 150KM 110kW 2782 PLN 3682 PLN
2.0 dCi 173KM 127kW 2990 PLN 3890 PLN

 

Cena wymiany sprzęgła Nissan X-Trail III
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna 1.3 DIG-T 160KM 118kW 1049 PLN 1799 PLN
1.6 DIG-T 163KM 120kW 1324 PLN 2074 PLN
1.3 DIG-T 158KM 116kW 1324 PLN 2074 PLN
Diesel 1.6 dCi 130KM 96kW 2949 PLN 3699 PLN
1.7 dCi 150KM 110kW 2949 PLN 3699 PLN
2.0 dCi 177KM 130kW 2949 PLN 3699 PLN
 

Koszt wymiany sprzęgła może się różnic w zależności od wybranego producenta części, hurtowni z jakiej korzysta mechanik, renomy serwisu czy nawet jego lokalizacji. Do najpopularniejszych producentów sprzęgieł samochodowych należą SACHS, LUK, VALEO, AISIN.

Cena wymiany sprzęgła w dieslu jest z reguły 25% wyższa niż w przypadku silnika benzynowego. Wynika to z większego nakładu pracy w celu demontażu samego sprzęgła. Cena części może być nawet 2-3 krotnie wyższa z uwagi na montowanie dwumasowego koła zamachowego w silnikach diesla. Obecnie coraz częściej DKZ montuje się także w niektórych silnikach benzynowych.

Ile trwa wymiana sprzęgła?

Jest to jedna z najbardziej czasochłonnych usług do wykonania przy samochodzie. W zależności od konstrukcji danego silnika, jego ułożenia, a także samego samochodu czas ten może się wahać od 2-3 godzin, do nawet kilkunastu przy trudnych przypadkach.

Kiedy zmienić sprzęgło – objawy

Usterki związane ze sprzęgłem z reguły nie występują nagle. Jest to proces, który da się zauważyć we wczesnym stadium. Daje to dodatkowy czas na rozpoznanie problemu i podjęcie działania. Niestety często wiązać się będzie ono z przygotowaniem nie małej kwoty na nowy zestaw sprzęgła. Nagłe usterki sprzęgła należą do mniejszości, jednak nie można ich wykluczyć. Objawy sugerujące wymianę sprzęgła na nowe podajemy poniżej:

  • Problem z wbiciem 1 biegu lub wstecznego
  • Wibracje w trakcie wciskania pedału sprzęgła
  • Twardy pedał sprzęgła
  • Szarpanie w trakcie ruszania
  • Ślizganie się sprzęgła – obroty rosną a samochód nie przyspiesza
  • Pedał sprzęgła bierze coraz wyżej (brak objawu przy sprzęgłach z samoregulacją)
  • Przegrzanie sprzęgła i wyczuwalny zapach spalenizny

cena wymiany sprzęgła Nissan X-Trail II i III

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Nissan X-Trail pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Co ile wymienić sprzęgło?

Standardowe sprzęgło powinno wytrzymać w samochodzie ok. 100-200 tys. km. Między tymi skrajnymi wartościami może minąć kilka lat. Skąd tak duża rozbieżność? Ogromny wpływ na trwałość sprzęgła ma styl jazdy kierowcy oraz samochód, którym się porusza. Silniki diesla generują dużo większy moment obrotowy niż silniki benzynowe (przy podobnej pojemności skokowej). Oznacza to, że dużo łatwiej takie sprzęgło zużyć podczas niewłaściwej eksploatacji. Podobnie będzie w przypadku silników chiptuningowanych czy samych w sobie dużych pojemności generujących dużo mocy. Zatem…

Jak dbać o sprzęgło?

  • Nie modyfikuj mocy silnika bez uwzględnienia jej wpływu na sprzęgło
  • Nie opieraj stopy na pedale sprzęgła w trakcie jazdy
  • Jak najkrócej jedź na półsprzęgle
  • Nie utrzymuj wysokich obrotów silnika podczas załączania sprzęgła, jeżeli nie jest to konieczne
  • Nie załączaj sprzęgła zbyt gwałtownie
  • Nie stój na biegu i wciśniętym sprzęgle na światłach
  • Kupuj sprzęgła tylko renomowanych producentów
  • Nie jedź z dodatkowym obciążeniem (pełny bagażnik, przyczepka) jeżeli nie jest to konieczne – im auto lżej tym lepiej dla sprzęgła

Kiedy wymienić dwumasowe koło zamachowe? – objawy

Konieczność wymiany dwumasy to jeden z koszmarów większości posiadaczy diesli. Można powiedzieć, że filtr cząstek stałych DPF, turbosprężarka i popularna dwumasa, to zestaw startowy sporych kosztów przy zakupie auta używanego. Dlatego bardzo istotne jest, aby np. przed zakupem samochodu dobrze sprawdzić stan sprzęgła i ewentualny hałas generowany przez DKZ.

Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy w celu wyjęcia sprzęgła z dwumasą, warto wymienić oba te elementy w jednym momencie. Okazuje się bowiem, że niektórzy wymieniają samo sprzęgło, jeżeli koło dwumasowe nadal jest sprawne szukając oszczędności. Usługa wymiany sprzęgła może kosztować tyle samo co same części, lub nawet więcej. Dlatego pozorna oszczędność może zostać szybko zweryfikowana przez życie, dodatkowo zwiększając ogólne koszty utrzymania auta. Dwumasowe koło zamachowe wytrzymuje podobny przebieg co sprzęgło ok. 150-200 tys. km. Oczywiście niewłaściwe operowanie pedałem sprzęgła szybko skróci ten przebieg.

Objawy uszkodzonej dwumasy:

  • Nierówna praca silnika
  • Szarpanie podczas ruszania
  • Wibracje pedału sprzęgła po oparciu na nim stopy
  • Problem z płynną zmianą biegów
  • Hałas i stuki podczas rozruchu silnika (największe obciążenie dla dwumasy)
  • Hałas i stuki z okolicy skrzyni biegów
  • Drgania karoserii lub/i kierownicy

Jak dbać o dwumasę?

Sytuacja ma się identycznie jak przy sprzęgle. Odpowiednie traktowanie pedału sprzęgła pozwoli dłużej unikać serwisu samochodowego. Poniżej przedstawiamy garść porad, jak ułatwić życie dwumasie:

  • Nie uruchamiaj silnika na pych
  • Nie ruszaj agresywnie, tracąc przyczepność kół
  • Stosuj zawsze produkty renomowanych producentów
  • Nie utrzymuj przesadnie niskiej prędkości obrotowej silnilka
  • Uruchamiaj silnik na wciśniętym sprzęgle (to nie to samo, co wrzucenie skrzyni na luz)
  • Nie przeciążaj sprzęgła dużym ładunkiem w bagażniku lub przyczepie

Czy warto zamienić dwumase na sztywne koło jednomasowe?

Propozycja wydaje się być kusząca. Niższy koszt samego koła zamachowego i dłuższa jego żywotność. W końcu nie ma w nim ruchomych elementów, które ulegną zużyciu. Nic jednak nie jest za darmo i w przypadku sztywnego koła zamachowego cierpi na tym układ napędowy w postaci m.in. skrzyni biegów. Z uwagi na wysokie momenty obrotowe i drgania silnika diesla, prawie zawsze wyposażony jest on w sprzęgło z dwumasą.

Jeżeli ten element amortyzujący drgania zostanie zastąpiony sztywnym kołem, „negatywna” energia z silnika zostanie przekazana dalej na skrzynię biegów. Dodatkowe drgania w skrzyni nie są jej zupełnie potrzebne do szczęścia, dlatego warto skalkulować, czy pozorna oszczędność na dwumasowym kole zamachowym nie zostanie pokryta i pewnie przekroczona kosztami naprawy skrzyni biegów. Trzeba też uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych handlarzy. Konieczność wymiany dwumasy w używanych samochodach jest wysoce prawdopodobna, a niskie koszty samochodu od razu gotowego do sprzedaży są kuszące. Jeżeli zamierzasz używać auta prywatnie i przez wiele lat, lepiej zainwestować w tradycyjne koło dwumasowe.

Czy w DSG zmienia się sprzęgło?

Dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów również wyposażone są w sprzęgło, a nawet nie jedno. Akurat w tym przypadku kierowca ma dużo mniejszy wpływ na ich trwałość niż w przypadku manualnej skrzyni biegów. Objawy problemów ze sprzęgłem w DSG są podobne do tradycyjnego sprzęgła – szarpanie przy ruszaniu, problemy ze zmianą biegów czy ślizganie sprzęgła podczas przyspieszania. Wymiana zestawu sprzęgieł to poważna operacja, która powinna być wykonywana tylko przez specjalistę. Wymaga ona specjalnych narzędzi, doświadczenia oraz oprogramowania pozwalającego na adaptację nowego sprzęgła. Bez tego skrzynia może nie pracować poprawnie i ulec awarii. O ile sam zestaw sprzęgieł do DSG cenowo może być zbliżony do renomowanego sprzęgła z dwumasą dla diesla (1000-4000zł), to sama robocizna znacznie wzrasta ponad standardowe sprzęgło w skrzyni manualnej (800-3000zł).

 

 



Przeczytaj także

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...

więcej

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...

więcej

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...

więcej

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę