BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany rozrządu

Cena wymiany rozrządu w BMW serii 7 E65, F01 i G11 wraz z usługą wymiany wynosi ok. 2900-4200 zł. Szczegóły zostały przedstawiona w poniższej tabeli. Wycenie podlegały najpopularniejsze silniki na rynku. Ostateczna cena wymiany rozrządu może się różnić w zależności od producenta części zamiennych, renomy serwisu czy rejonu kraju.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w BMW serii 7?

Ceny wymiany rozrządu wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 7 E65, F01 i G11 przedstawiono poniżej.

Cena wymiany łańcucha rozrządu BMW serii 7 E65
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 730 i L 231KM 170kW 491 PLN 2991 PLN
735 i L 272KM 200kW 1218 PLN 3718 PLN
745 i L 333KM 245kW 1218 PLN 3718 PLN
750 i L 367KM 270kW 1218 PLN 4018 PLN
760 i L 445KM 327kW 647 PLN 3647 PLN

Diesel

730 d 218KM 160kW 867 PLN 2867 PLN
740 d 258KM 190kW 623 PLN 2623 PLN
745 d 330KM 243kW 623 PLN 3123 PLN
730 d L 231KM 170kW 863 PLN 3363 PLN

 

Cena wymiany łańcucha rozrządu BMW serii 7 F01
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 740i 326KM 240kW 1078 PLN 3578 PLN
740Li 320KM 235kW 960 PLN 3460 PLN
750i 407KM 299kW 1694 PLN 4194 PLN
4.4 M550i 530KM 390kW 1621 PLN 4121 PLN

Diesel

730d 245KM 180kW 654 PLN 2654 PLN
730d 258KM 190kW 651 PLN 2651 PLN
740d 306KM 225kW 649 PLN 3149 PLN
740d 313KM 230kW 652 PLN 3152 PLN

Hybryda

ActiveHybrid 7 354KM 260kW 984 PLN 3484 PLN
ActiveHybrid V8 465KM 342kW 1695 PLN 4195 PLN

 

Cena wymiany łańcucha rozrządu BMW serii 7 G11
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 4.4 750i 450KM 331kW 1621 PLN 4121 PLN
3.0 740i 326KM 240kW 918 PLN 2918 PLN
3.0 740i 340KM 250kW 874 PLN 2874 PLN
4.4 750i 530KM 390kW 1621 PLN 4121 PLN

Diesel

3.0 730d 265KM 195kW 674 PLN 3374 PLN
3.0 740d 320KM 235kW 670 PLN 3570 PLN
3.0 750d 400KM 294kW 680 PLN 3680 PLN

Hybryda

3.0 745e 394KM 290kW 875 PLN 3375 PLN
740e 326KM 240kW 962 PLN 3462 PLN
 

Ile trwa wymiana rozrządu w BMW serii 7?

Wymiana rozrządu jest jedną z tych usług, których czas drastycznie różni się w zależności od zamontowanego w aucie silnika. W tym samym modelu samochodu wymiana może zająć od 2 godzin do nawet kilkudziesięciu. Zależy to od lokalizacji rozrządu czy też samego ustawienia silnika. Zdarza się, że do wymiany rozrządu trzeba zdemontować pół przodu (zderzak, lampy, podłużnicę itd.), a nawet wyjąć cały silnik. W przypadku BMW serii 7 wymiana rozrządu trwa najmniej 6h a najwięcej 15h.

Co ile wymieniać rozrząd?

Rozróżniamy dwa główne sposoby sterowania zaworami - paskiem i łańcuchem rozrządu. W zależności od zastosowanej technologii różny jest interwał jego wymiany. Z reguły konstruktorzy danego silnika określają okres eksploatacji rozrządu i to oni powinni być głównym wyznacznikiem. Warto też skonsultować to z mechanikami, ponieważ nawet producent może się pomylić i znawcy tematu zalecają częstsze wymiany w celu uniknięcia poważnej awarii. Z czasem utarły się pewne ramy określające te interwały.

W przypadku wymiany paska rozrządu jest to 120 tys. km. lub 5 lat. Jeżeli samochód użytkowany jest głównie w mieście, warto skrócić ten okres. Tak samo w przypadku wymiany rozrządu w dieslu, generującym większe obciążenie na pasku. Dlaczego 5 lat? Ponieważ pasek wykonany jest poza teflonem i kordem z włókna szklanego m.in. z gumy, która z wiekiem traci swoje właściwości i może dużo szybciej pęknąć.

Mówi się, że łańcuch rozrządu nie podlega wymianie. W niektórych legendarnych silnikach było to możliwe, jednak obecnie nawet i łańcuch z czasem trzeba wymienić. Jego interwał jest oczywiście dużo większy z racji znacznej wytrzymałości. W końcu jednak ulegnie rozciągnięciu i zacznie hałasować, a sama wymiana także będzie droższa niż w przypadku paska. Łańcuch podlega wymianie wtedy, kiedy zacznie generować metaliczne dzwonienie. Może się to wydarzyć zarówno już przy 150 tys. km jak i przy 400 tys. km. Dlatego nie przewidziano konkretnego przebiegu czy czasu wymiany. Na jego dłuższą żywotność wpływa regularna wymiana oleju silnikowego.

cena wymiany rozrządu w BMW serii 7 E65, F01 i G11

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Czy trzeba wymienić olej przy wymianie rozrządu?

Nie, nie trzeba. W przypadku układu rozrządu na pasku, układ smarowania silnika jest oddzielnym elementem i jedno na drugie nie ma wpływu. W przypadku wymiany łańcucha rozrządu, który jest smarowany olejem silnikowym, także nie ma konieczności jego wymiany. Podczas prac związanych z wymianą łańcucha, cały olej spłynie do miski olejowej. Jeżeli podczas wymiany doprowadzimy do zanieczyszczenia oleju, wtedy należy go wymienić. Jedną z sytuacji w których warto wymienić olej po wymianie rozrządu jest zakup samochodu. Jeżeli silnik sterowany jest paskiem, należy go wymienić zaraz po zakupie. Wtedy też przeprowadza się serwis olejowy i wymianę filtrów.

Czy trzeba wymienić rozrząd razem z pompą wody?

Zależnie od konstrukcji pasek rozrządu może napędzać pompę wody (pompę cieczy chłodzącej). Czy trzeba ją wymienić? Nie trzeba, ale warto. W sytuacji w której cały układ jest już rozebrany, warto dokupić pompę wody jeżeli nie było jej w zestawie. Unikniemy wtedy sytuacji, w której do wymiany samej pompy znowu trzeba zdejmować pasek rozrządu generując kolejne koszty. Co więcej, raz zdjęty pasek rozrządu nie powinien być zakładany ponownie! Pompa wody z czasem może zacząć przeciekać lub się zatrzeć. Gdy się zatrze i nagle zatrzyma, może doprowadzić do zerwania paska rozrządu powodując ogromne szkody. Czasami pompa wody pełni też rolę napinacza, stąd jej wymiana może być niezbędna do prawidłowego napięcia paska rozrządu.

Skąd wiedzieć, kiedy był wymieniany rozrząd?

Kupiłeś niedawno samochód i nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd? Na obudowie rozrządu lub w jego okolicy mechanicy po wymianie mogą nakleić naklejkę z datą i przebiegiem auta. Często jest to naklejka z logiem producenta zamontowanego rozrządu. 

Jakie są elementy układu rozrządu?

W przypadku silników sterowanych paskiem rozrządu najpopularniejsze elementy układu obejmują:

  • Pasek rozrządu
  • Rolkę napinacza
  • Rolkę prowadzącą
  • Ramie napinacza
  • Pompę wody

Jeżeli silnik wyposażony jest w rozrząd na łańcuchu, popularne elementy to:

  • Łańcuch rozrządu
  • Napinacz łańcucha
  • Szyna prowadząca
  • Szyna napinająca
  • Koła zębate

Jeżeli chodzi o podział pasków to rozróżniamy paseki wzmocnione kevlarem oraz pracujące w kąpieli olejowej. Takie rozwiązanie z paskiem rorządu w oleju zastosowano np. w 1.8 TDCi w modelach Forda. To rozwiązanie pozwala osiągać dwa razy większe przebiegi między wymianami. Łańcuchy rozrządu podzielić można na jedno, dwu i wielo rzędowe. Polecanymi producentami elementów rozrządu jest: Bosch, INA, SKF, Febi, Gates, Conti, Dayco czy SNR.

Jak sprawdzić rozrząd?

Niestety określenie stanu rozrządu jest mocno utrudnione, dlatego powstały zalecenia o jego natychmiastowej wymianie zaraz po zakupie auta używanego. Pasek rozrządu mimo, że może być na widoku, jego zużycie może być niezauważalne. Być może mechanik byłby w stanie zauważyć jakieś pęknięcia czy otarcia paska, lub zrywanie zębów. W większości przypadków jednak pasek może być zasłonięty pokrywą. Objawy jakie mogą towarzyszyć zużytemu rozrządowi w przypadku paska to piszczenie łożysk rolek napinających. Wtedy razem z rolkami należy wymienić pasek na nowy. W przypadku łańcucha, jego stan jest nie do określenia bez rozbierania silnika, co jest ekonomicznie nieuzasadnione. Tutaj sytuacja jest łatwiejsza do rozpoznania, ponieważ łańcuch zacznie hałasować i zanim doszloby do jego ewentualnego zerwania, mamy czas na reakcję.

Rozrząd pasek/łańcuch - o co chodzi?

W niektórych samochodach jak np. popularnym w grupie VW 1.8T czy 1.8 TDCi od Forda układ rozrządu nie jest w całości realizowany jedynie przez pasek lub jedynie przez łańcuch. Zastosowano tam podwójne rozwiązanie. Np. łańcuch może łączyć wałki rozrządu, lub napędzać samą pompę. Nie oznacza to, że należy wymieniać wtedy wszystkie elementy za każdym razem. Stan układu należy pozostawić do oceny mechanikowi podczas wymiany jednego z elementów. 

 

 



Przeczytaj także

 BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany sprzęgła

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany sprzęgła

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany oleju silnikowego

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany oleju silnikowego

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, które produkowane jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę