Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Fiat Doblo I, II, III i IV to średnio 260 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Fiat Doblo?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiat Doblo I, II, III i IV przedstawiono poniżej.

Fiat Doblo I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 65KM 48kW 2,8 10W-40 79 PLN 28 PLN 187 PLN
1.6 16V 103KM 76kW 3,9 10W-40 110 PLN 26 PLN 216 PLN
Diesel 1.9 D 63KM 46kW 4,3 5W-40 148 PLN 33 PLN 261 PLN
1.9 JTD 101KM 74kW 4,3 5W-40 148 PLN 33 PLN 261 PLN

 

Fiat Doblo II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 77KM 57kW 2,6 10W-40 73 PLN 28 PLN 181 PLN
1.6 Natural Power 103KM 76kW 3,9 10W-40 110 PLN 26 PLN 216 PLN
Diesel 1.3 D 75KM 55kW 3,2 5W-40 110 PLN 35 PLN 225 PLN
1.3 D 85KM 63kW 3,2 5W-40 110 PLN 35 PLN 225 PLN
1.9 16v Multijet 120KM 88kW 4,3 5W-40 148 PLN 32 PLN 260 PLN
1.9 Multijet 105KM 77kW 4,3 5W-40 148 PLN 32 PLN 261 PLN

 

Fiat Doblo III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 16v 95KM 70kW 2,7 5W-40 93 PLN 26 PLN 199 PLN
1.4 T-jet 16v 120KM 88kW 2,9 5W-40 100 PLN 32 PLN 212 PLN
1.4 T-jet 16v CNG 120KM 88kW 2,5 5W-40 86 PLN 32 PLN 198 PLN
Diesel 1.3 Multijet II 16v 90KM 66kW 3,2 5W-30 142 PLN 37 PLN 259 PLN
1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 4,9 5W-30 217 PLN 57 PLN 354 PLN
2.0 Multijet 16v 135KM 99kW 4,9 5W-30 217 PLN 57 PLN 354 PLN

 

Fiat Doblo IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 16V 95KM 70kW 2,7 5W-40 93 PLN 26 PLN 199 PLN
1.4 T-Jet 16V 120KM 88kW 2,9 5W-40 100 PLN 32 PLN 212 PLN
Diesel 1.6 MultiJet 120KM 88kW 4,9 0W-30 340 PLN 57 PLN 477 PLN
1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW 4,9 5W-30 217 PLN 57 PLN 354 PLN
2.0 MultiJet 16V 135 KM 99 kW 4,9 5W-30 217 PLN 57 PLN 354 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile trwa wymiana oleju w Fiat Doblo?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Fiat Doblo I i III - wymiana oleju

Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy. Fiat Doblo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...

więcej

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...

więcej

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...

więcej

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Doblo (I, II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat