Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Fiat Ducato II, III i IV to średnio 400 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Fiat Ducato?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiat Ducato II, III i IV przedstawiono poniżej.

Fiat Ducato II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.0 109KM 80kW 5,1 10W-40 143 PLN 28 PLN 251 PLN
Diesel 1.9 TD 82KM 60kW 5 10W-40 141 PLN 30 PLN 251 PLN
2.5 TDI 116KM 85kW 6 10W-40 169 PLN 59 PLN 308 PLN
2.8 JTD 128KM 94kW 7 10W-40 198 PLN 59 PLN 337 PLN
2.8 TD 122KM 90kW 6,7 10W-40 190 PLN 59 PLN 329 PLN

 

Fiat Ducato III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Diesel 2.2 Multijet 100KM 74kW 6,4 5W-40 220 PLN 38 PLN 338 PLN
2.3 Multijet 120KM 88kW 6,5 5W-40 223 PLN 53 PLN 356 PLN
2.3 Multijet 130KM 96kW 6,5 5W-40 223 PLN 65 PLN 368 PLN
3.0 Multijet Power 157KM 115kW 9 5W-40 309 PLN 97 PLN 486 PLN

 

Fiat Ducato IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Diesel 2.0 MultiJet 115KM 85kW 5,7 5W-30 253 PLN 69 PLN 402 PLN
2.3 MultiJet 130KM 96kW 6,5 5W-30 289 PLN 65 PLN 434 PLN
2.3 MultiJet 148KM 109kW 6,5 5W-30 289 PLN 53 PLN 422 PLN
2.3 Multijet 160KM 118kW 6,3 0W-30 441 PLN 53 PLN 574 PLN
2.3 Multijet 177KM 130kW 6,3 0W-30 441 PLN 53 PLN 574 PLN
3.0 MultiJet 177KM 130kW 9 5W-30 400 PLN 97 PLN 577 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Fiat Ducato?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Fiat Ducato II i IV - wymiana oleju

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen Crafter. Fiat Ducato pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz elektrycznym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę