Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Hyundai Tucson I, II (ix35) i III to średnio 352 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Hyundai Tucson?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Hyundai Tucson I, II (ix35) i III przedstawiono poniżej.

Hyundai Tucson I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.0 i 16V 141KM 104kW 4,1 10W-40 123 PLN 28 PLN 231 PLN
2.7 i V6 24V 175KM 129kW 4,5 10W-40 135 PLN 28 PLN 243 PLN
Diesla 2.0 CRDi 112KM 82kW 6,4 5W-30 268 PLN 47 PLN 395 PLN
2.0 CRDi 140KM 103kW 5,9 5W-30 247 PLN 47 PLN 374 PLN
2.0 CRDi VGT 150KM 110kW 5,9 5W-30 247 PLN 47 PLN 374 PLN

 

Hyundai ix35
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 GDI 135KM 99kW 3,3 5W-30 138 PLN 33 PLN 251 PLN
Theta 2.0 MPI 163KM 120kW 6 5W-30 251 PLN 29 PLN 360 PLN
2.0 GDI 166KM 122kW 4 5W-30 167 PLN 30 PLN 277 PLN
Diesla 1.7 CRDi 115KM 85kW 5,3 5W-30 222 PLN 41 PLN 343 PLN
2.0 CRDi 136KM 100kW 8 5W-30 335 PLN 45 PLN 460 PLN
R 2.0 CRDi 184KM 135kW 8 5W-30 335 PLN 45 PLN 460 PLN

 

Hyundai Tucson III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 GDI 132KM 97kW 3,6 5W-30 151 PLN 33 PLN 264 PLN
1.6 T-GDI 177KM 130kW 4,5 5W-30 189 PLN 31 PLN 300 PLN
Diesla 1.6 CRDi 136KM 100kW 4,4 5W-30 185 PLN 50 PLN 315 PLN
1.7 CRDI 115KM 85kW 5,3 5W-30 222 PLN 45 PLN 347 PLN
1.7 CRDi 141KM 104kW 5,3 5W-30 222 PLN 45 PLN 347 PLN
2.0 CRDI 136KM 100kW 7,6 5W-30 318 PLN 51 PLN 449 PLN
2.0 CRDI 185KM 136kW 7,6 5W-30 318 PLN 51 PLN 449 PLN
Hybryda 2.0 CRDi 48V 185KM 135kW 4,4 5W-30 185 PLN 50 PLN 315 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Hyundai Tucson?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Hyundai Tucson I i ix35 - wymiana oleju

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje również jako model Hyundai ix35. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Jeep Compass, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Renault Kadjar i Volkswagen Tiguan. Hyundai Tucson pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje również jako model Hyundai ix35. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Jeep Compass, Opel...

więcej

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena serwisu klimatyzacji

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje również jako model Hyundai ix35. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Jeep Compass, Opel...

więcej

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje również jako model Hyundai ix35. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Jeep Compass, Opel...

więcej

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje również jako model Hyundai ix35. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Jeep Compass, Opel...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę