Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Peugeot 308 I i II to średnio 320 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Peugeot 308?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 308 I i II przedstawiono poniżej.

Peugeot 308 I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 VTi 98KM 72kW 4,3 5W-30 213 PLN 33 PLN 326 PLN
1.6 VTi 120KM 88kW 4,3 5W-30 213 PLN 33 PLN 326 PLN
1.6 THP 150KM 110kW 4,3 5W-30 213 PLN 36 PLN 329 PLN
1.6 THP 156KM 115kW 4,3 5W-30 213 PLN 34 PLN 327 PLN
1.6 THP 175KM 129kW 4,3 5W-30 213 PLN 34 PLN 327 PLN
Diesel 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 3,8 5W-30 188 PLN 44 PLN 312 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 3,8 5W-30 188 PLN 44 PLN 312 PLN
1.6 HDi 16V 90KM 66kW 3,8 5W-40 154 PLN 44 PLN 278 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 5,3 5W-40 215 PLN 34 PLN 329 PLN
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 3,8 5W-30 188P LN 44 PLN 312 PLN
1.6 HDi 16V 109KM 80kW 3,8 5W-30 188P LN 44 PLN 312 PLN

 

Peugeot 308 II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 PureTech 110KM 81kW 4 0W-30 241 PLN 27 PLN 348 PLN
1.2 PureTech 130KM 96kW 3,5 5W-30 142 PLN 27 PLN 249 PLN
1.6 THP 125KM 92kW 4,3 5W-30 175 PLN 33 PLN 288 PLN
1.6 e-THP 205KM 151kW 4,3 5W-30 175 PLN 33 PLN 288 PLN
1.6 e-THP 272KM 200kW 4,3 5W-30 175 PLN 33 PLN 288 PLN
1.2 PureTech 82KM 60kW 3,3 5W-30 134 PLN 27 PLN 241 PLN
Diesel 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 3,8 0W-30 229 PLN 52 PLN 361 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 3,8 5W-30 188 PLN 44 PLN 312 PLN
1.5 BlueHDI 130KM 96kW 4,5 0W-30 272 PLN 39 PLN 391 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 6,1 0W-30 368 PLN 28 PLN 476 PLN
1.6 e-HDI 115KM 85kW 3,8 5W-30 188 PLN 47 PLN 315 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Peugeot 308?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Peugeot 308 I i II - Wymiana oleju

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i Volkswagen Golf. Peugeot 308 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 308 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat