Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Ford C-Max II i II to średnio 316 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Ford C-Max?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda C-Max I i II przedstawiono poniżej.

Ford C-Max I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 Duratec 105KM 77kW 3,8 5W-30 156 PLN 38 PLN 274 PLN
1.8 Duratec 125KM 92kW 4,3 5W-30 177 PLN 35 PLN 292 PLN
1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW 4,3 5W-30 177 PLN 35 PLN 292 PLN
2.0 Duratec 145KM 107kW 4,7 5W-30 194 PLN 35 PLN 309 PLN
Diesel 1.6 TDCi 109KM 80kW 3,8 5W-30 156 PLN 38 PLN 274 PLN
1.6 TDCi 90KM 66kW 3,8 5W-30 156 PLN 38 PLN 274 PLN
1.8 TDCi 115KM 85kW 5,6 5W-30 230 PLN 48 PLN 358 PLN
2.0 TDCi 140KM 103kW 5,5 5W-30 226 PLN 34 PLN 340 PLN

 

Ford C-Max II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 4,1 5W-30 169 PLN 28 PLN 277 PLN
1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 4,1 5W-30 169 PLN 28 PLN 277 PLN
1.6 EcoBoost 150KM 110kW 4,1 5W-30 169 PLN 28 PLN 277 PLN
1.0 EcoBoost 100KM 74kW 4,6 5W-20 232 PLN 39 PLN 351 PLN
Diesel 1.6 TDCi 115KM 85kW 3,8 5W-30 157 PLN 38 PLN 275 PLN
2.0 TDCi 140KM 103kW 5,7 5W-30 236 PLN 36 PLN 352 PLN
2.0 TDCi 150KM 110kW 6,1 0W-30 328 PLN 44 PLN 452 PLN
1.6 TDCi 95KM 70kW 3,9 5W-30 160 PLN 38 PLN 278 PLN
2.0 TDCi 163KM 120kW 5,7 5W-30 236 PLN 36 PLN 352 PLN
2.0 TDCi 170KM 125kW 6,5 5W-30 269 PLN 42 PLN 391 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Ford C-Max?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Ford C-Max I i II - Wymiana oleju

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Verso i Volkswagen Touran. Ford C-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Ford C-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford C-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford C-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford C-Max to auto typu minivan klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Orlando, Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Opel Zafira, Renault Scenic,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę