Peugeot 508 I - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Peugeot 508 I?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Peugeot 508 I  w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Peugeot 508 I? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Peugeot 508 I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.6 VTi 120KM 88kW 525-550 R134a
1.6 THP 156KM 115kW
1.6 e-THP 165KM 121kW
Diesel 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
2.0 HDi FAP 140KM 103kW
2.0 BlueHDi 150KM 110kW
2.0 BlueHDi 180KM 132kW
2.2 HDi FAP 204KM 150kW
1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW
Hybryda 2.0 HYbrid4 200KM 147kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Peugeot 508 I serwis klimatyzacji samochodowej

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Peugeot 508 I - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 508 I - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 508 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 508 I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 508 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat