Ford S-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Ford S-Max?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Ford S-Max I i II w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Ford S-Max? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ford S-Max I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 2.0 i 16V 145KM 107kW 570-615 R134a
2.5 i 20V 220KM 162kW
2.0 EcoBoost 203KM 149kW
1.6 EcoBoost 160KM 118kW
2.0 EcoBoost 240KM 177kW
2.3 Duratec 161KM 118kW
Diesel 2.0 TDCi 140KM 103kW
1.8 TDCi 125KM 92kW
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
2.0 TDCi 130KM 96kW
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW

 

Ford S-Max II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 570-580 R1234yf
1.5 EcoBoost 165KM 121kW
2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Diesel 2.0 TDCi 180KM 132kW
2.0 TDCi 150KM 110kW
2.0 EcoBlue 150KM 110kW
2.0 TDCi bi-turbo 210KM 154kW
Hybryda 2.5 Hybrid 190KM 140kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Ford S-Max I i II serwis klimatyzacji samochodowej

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat