Opel Insignia (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Oplu Insignia?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Oplu Insignia I i II w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Oplu Insignia? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Opel Insignia I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW 580-600 R134a
1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW
2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140KM 103kW
1.4 Turbo ECOTEC LPG 140KM 103kW
Diesel 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW

 

Opel Insignia II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.5 Turbo 140KM 103kW 580-600 R134a
1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW
1.5 Turbo 165KM 121kW
1.6 Turbo 200KM 147kW
2.0 Turbo 200KM 147kW
2.0 Turbo 260KM 191kW
Diesel 1.6 CDTI 136KM 100kW
1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW
2.0 CDTI 170KM 125kW
2.0 Diesel 174KM 128kW
2.0 CDTI 210KM 154kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Opel Insignia I i II serwis klimatyzacji samochodowej

Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Opel Insignia pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 



Przeczytaj także

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda...

więcej

Opel Insignia (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Opel Insignia (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i...

więcej

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i...

więcej

Opel Insignia A diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Opel Insignia A diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Opel Insignia A zaprezentowany został w 2008 roku jako następca Vectry C. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008-2017, po której zakończeniu powstała odmłodzona Insignia B. Auto dostępne było w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi i konkurowało z autami typu Renault Laguna czy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę