BMW Serii 5 (E39) - Cena wymiany tłumika końcowego

Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.

Ile kosztuje wymiana tłumika końcowego w BMW Serii 5?

Cena wymiany tłumika końcowego w BMW Serii 5 E39 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

BMW Serii 5 — wymiana tłumika końcowego — Cennik
Generacja Śr. cena tłumika Czas wymiany Cena całkowita Lista serwisów
E39 300 zł 30 minut 360 zł Wybierz serwis

 Ile trwa wymiana tłumika końcowego?

 Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku BMW Serii 5 E39 czas potrzebny na wymianę tłumika końcowego to 30 minut.

bmw serii 5 cena wymiany tlumika koncowego

BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku modele to np. BMW 5 E39, BMW 5 E60. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz kombi.

Kiedy wymienić tłumik końcowy w samochodzie?

 Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.

Objawy i przyczyny uszkodzenia tłumika końcowego

  • Głośna praca - jednym z zadań tłumika jest wyciszanie dźwięku fal wydostającego się gazu, stąd nazwa tłumik. Jeżeli w układzie wydechowym, szczególnie w tłumiku pojawi się dziura, poziom hałasu w kabinie oraz poza nią znacznie wzrośnie. Do tego stopnia, że jazda na dłuższym dystansie będzie uciążliwa.
  • Metaliczne uderzenia - tłumik zawieszony jest na gumowych wieszakach. Poza zerwaniem wieszaka, może przerdzewieć i odpaść jego przyspawane metalowe ucho. Metaliczne uderzenia na nierównościach mogą wskazywać na uszkodzone mocowanie tłumika, obijającego się o podwozie. Uderzenia te czuć też pod nogami.
  • Spaliny wydobywające się spod auta - układ wydechowy odprowadza spaliny od silnika do tylnej części auta. W szczelnym układzie spaliny powinny być widoczne za tylnym zderzakiem. Jeżeli np. w zimie widać parę wydobywającą się spod tylnej części auta, świadczyć to może o nieszczelności tłumika końcowego.
  • Zmniejszenie mocy silnika - układy wydechowe projektowane są pod kątem zachowania prawidłowej dynamiki przepływu spalin. Jakiekolwiek zaburzenia strumienia gazów mogą wpłynąć na prawidłową pracę silnika. Jeżeli w układzie wydechowym znajdzie się nieszczelność, lub wręcz pokaźna dziura, silnik może stać się mniej wydajny. Objawiać się to może spadkiem mocy.

Spawać tłumik, czy wymienić na nowy?

 Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.

Gdzie oddać auto na wymianę tłumika końcowego?

Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Seat Toledo (II, III) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Seat Toledo to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych a później minivan, produkowany w latach 1991-2009 i 2012-2018. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu sedan oraz minivan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Volkswagen Jetta, Opel Astra, Renault...

więcej

Audi A3 (8L, 8P) - Cena wymiany tłumika końcowego

Audi A3 (8L, 8P) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Audi A3 to niemiecki samochód klasy kompaktowej produkowany od 1996 roku do teraz. Obecna generacja to już czwarta odsłona modelu. Audi A3 opisywane jest cyfrą 8 i literą. Np. Audi A3 8L, Audi A3 8P itd. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kombi oraz kabriolet.

więcej

Skoda Fabia (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

Skoda Fabia (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Skoda Fabia to czeski samochód klasy aut miejskich produkowany od 1999 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Fabia produkowana jest w nadwoziu hatchback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Volkswagen Polo i Seat Ibiza.

więcej

Citroen C3 (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

Citroen C3 (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Citroen C3 to francuskie auto osobowe klasy miejskiej produkowane od 2002 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 5d oraz kabriolet. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Fiesta, Renault Clio czy Nissan Micra.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat