Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w BMW X1 E84 i F48 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
E84 | 500 zł | z piastą | 40 minut | 580 zł |
F48 | 567 zł | samo łożysko | 50 minut | 667 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
E84 | 300 zł | z piastą | 70 minut | 440 zł |
F48 | 501 zł | z piastą | 80 minut | 661 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku BMW X1 E84 na przedniej osi zastosowano wymienne łożyska zintegrowane z piastą, natomiast w generacji F48 zamontowano wyłącznie wymienne łożysko. Wymiana na przedniej osi wynosi odpowiednio 40 i 50 minut. Natomiast tylne koła obu generacji posiadają wymienne łożyska zintegrowane z piastą, których wymiana zajmuje 70 i 80 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od...