Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mitsubishi ASX I i po Faceliftingu (2013-2016).
Mitsubishi ASX | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.6 MIVEC 117KM 86kW | 432 PLN (292) |
820 PLN |
||
Diesel | 1.8 DID MIVEC 116KM 85kW | ||||
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW |
Mitsubishi ASX Facelifting (2013-2016) | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 MIVEC 116KM 85kW | 289 PLN (184) |
459 PLN | ||
1.8 139KM 102kW | 290 PLN (189) |
460 PLN | |||
Diesel |
1.6 DID 114KM 84kW | 294 PLN (190) |
464 PLN | ||
1.8 DID MIVEC 116KM 85kW | 295 PLN (184) |
465 PLN | |||
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW | 339 PLN (205) |
509 PLN | |||
2.2 DiD 150KM 110kW | 340 PLN (204) |
510 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mitsubishi ASX I i po Faceliftingu (2013-2016) dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mitsubishi ASX | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.6 MIVEC 117KM 86kW | 450 PLN (183) |
785 PLN |
||
Diesel | 1.8 DID MIVEC 116KM 85kW | ||||
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW |
Mitsubishi ASX Facelifting (2013-2016) | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 MIVEC 116KM 85kW | 209 PLN (125) |
379 PLN | ||
1.8 139KM 102kW | 210 PLN (137) |
380 PLN | |||
Diesel |
1.6 DID 114KM 84kW | 209 PLN (123) |
379 PLN | ||
1.8 DID MIVEC 116KM 85kW | 244 PLN (159) |
414 PLN | |||
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW | 250 PLN (182) |
420 PLN | |||
2.2 DiD 150KM 110kW | 251 PLN (183) |
421 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mitsubishi ASX wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Kia Sportage i Dacia Duster. Mitsubishi ASX pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Kia Sportage i Dacia...
Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość znacznie różni się od debiutanta. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe o pojemności 1.6...
Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Kia Sportage i Dacia...