Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Nissan Qashqai I i II.
Nissan Qashqai I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.6 115KM 85kW | 572 PLN (241) |
897 PLN |
||
2.0 140KM 103kW | |||||
Diesel | 1.5 dCi 106KM 78kW | ||||
2.0 dCi 150KM 110kW |
Nissan Qashqai II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DIG-T 115KM 85kW | 279 PLN (188) |
449 PLN | ||
1.3 DIG-T 140KM 103kW | 314 PLN (230) |
484 PLN | |||
1.3 DIG-T 160KM 117kW | 350 PLN (250) |
520 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 398 PLN (282) |
568 PLN | |||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 399 PLN (283) |
569 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 110KM 81kW | 280 PLN (189) |
450 PLN | ||
1.5 dCi 116KM 85kW | 351 PLN (231) |
521 PLN | |||
1.6 dCi 130KM 96kW | 398 PLN (251) |
568 PLN | |||
1.7 dCi 150KM 110kW | 399 PLN (250) |
569 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Nissan Qashqai I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Nissan Qashqai I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.6 115KM 85kW | 448 PLN (143) |
651 PLN |
||
2.0 140KM 103kW | |||||
Diesel | 1.5 dCi 106KM 78kW | ||||
2.0 dCi 150KM 110kW |
Nissan Qashqai II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DIG-T 115KM 85kW | 251 PLN (188) |
421 PLN | ||
1.3 DIG-T 140KM 103kW | 252 PLN (187) |
422 PLN | |||
1.3 DIG-T 160KM 117kW | 295 PLN (203) |
465 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 252 PLN (163) |
422 PLN | |||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 294 PLN (203) |
464 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 110KM 81kW | 251 PLN (155) |
421 PLN | ||
1.5 dCi 116KM 85kW | 252 PLN (182) |
422 PLN | |||
1.6 dCi 130KM 96kW | 253 PLN (198) |
423 PLN | |||
1.7 dCi 150KM 110kW | 256 PLN (199) |
426 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Nissan Qashqai I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Nissan Qashqai to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota C-HR, SEAT Aleca, Skoda Karoq, Opel Grandland X, Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008, Hyundai Tucson i Kia Sportage. Nissan Qashqai pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Nissan Qashqai to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota C-HR, SEAT Aleca, Skoda Karoq, Opel Grandland X, Volkswagen Tiguan, Peugeot...
Produkcja Nissana Qashqai I generacji ruszyła w 2007 roku i trwa do chwili obecnej, jednak w międzyczasie (2013 r.) model przeszedł facelifting. Kierowcy wybierać mogli pośród dwóch silników benzynowych o pojemnościach 1.6 117 KM i 2.0 140 KM oraz trzech diesli, 1.5 dCi 110 KM, 1.6...
Nissan Qashqai to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota C-HR, SEAT Aleca, Skoda Karoq, Opel Grandland X, Volkswagen Tiguan, Peugeot...
Nissan Qashqai to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota C-HR, SEAT Aleca, Skoda Karoq, Opel Grandland X, Volkswagen Tiguan, Peugeot...