Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Hyundai i30 I i II.
Hyundai i30 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.4 109KM 80kW | 464 PLN (211) | 759 PLN | ||
1.6 126KM 93kW | |||||
Diesel | 1.6 CRDi 90KM 66kW | 578 PLN (211) |
873 PLN |
||
1.6 CRDi 115KM 85kW | |||||
1.6 CRDi 128KM 94kW |
Hyundai i30 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 101KM 74kW | 245 PLN (130) |
415 PLN | ||
1.6 MPI 120KM 88kW | 270 PLN (166) |
440 PLN | |||
1.6 GDI 135KM 99kW | 284 PLN (177) |
454 PLN | |||
Diesel |
1.4 CRDi 90KM 66kW | 245 PLN (129) |
415 PLN | ||
1.6 CRDi 110KM 81kW | 246 PLN (149) |
416 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 270 PLN (167) |
440 PLN | |||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 284 PLN (178) |
454 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Hyundai i30 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Hyundai i30 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.4 109KM 80kW | 360 PLN (197) |
641 PLN |
||
1.6 126KM 93kW | |||||
Diesel | 1.6 CRDi 90KM 66kW | ||||
1.6 CRDi 115KM 85kW | |||||
1.6 CRDi 128KM 94kW |
Hyundai i30 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 101KM 74kW | 175 PLN (107) |
345 PLN | ||
1.6 MPI 120KM 88kW | 196 PLN (116) |
366 PLN | |||
1.6 GDI 135KM 99kW | 195 PLN (126) |
365 PLN | |||
Diesel |
1.4 CRDi 90KM 66kW | 175 PLN (96) |
345 PLN | ||
1.6 CRDi 110KM 81kW | 196 PLN (108) |
366 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 195 PLN (115) |
365 PLN | |||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 196 PLN (127) |
366 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Hyundai i30 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Hyundai i30 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris i Volkswagen Golf. Hyundai i30 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Hyundai i30 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris i...
Hyundai i30 to zastępca modelu Elantra w segmencie C. Płytę podłogową dzieli z Kią Ceed, a produkcja jego pierwszej generacji trwała w latach 2007-2011. Kierowcy do wyboru mieli 6 silników benzynowych, gdzie najsłabszy 1.4 generował 90KM a najmocniejszy 2.0 143KM. Diesle były 4. 3 wersje...
Hyundai i30 to zastępca modelu Elantra w segmencie C. Płytę podłogową dzieli z Kią Ceed, a produkcja jego pierwszej generacji trwała w latach 2007-2011. Kierowcy do wyboru mieli 6 silników benzynowych, gdzie najsłabszy 1.4 generował 90KM a najmocniejszy 2.0 143KM. Diesle były 4. 3 wersje...
Hyundai i30 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris i...