Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Suzuki SX4 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Suzuki SX4 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 i 16V 100KM 74kW | 147 PLN | 267 PLN | ||
1.6 i 107KM 79kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
1.6 VVT 120KM 88kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
Diesel |
1.6 DDiS 90KM 66kW | 148 PLN | 268 PLN | ||
1.9 DDiS 120KM 88kW | 156 PLN | 276 PLN | |||
2.0 DDiS 135KM 99kWW | 178 PLN | 298 PLN |
Suzuki SX4 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 BOOSTERJET 112KM 82kW | 210 PLN | 330 PLN | ||
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW | 265 PLN | 385 PLN | |||
1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW | 264 PLN | 384 PLN | |||
1.6 VVT 120KM 88kW | 229 PLN | 349 PLN | |||
Diesel |
1.6 DDiS 120KM 88kW | 253 PLN | 373 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Suzuki SX4 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Suzuki SX4 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 i 16V 100KM 74kW | 111 PLN | 231 PLN | ||
1.6 i 107KM 79kW | 139 PLN | 259 PLN | |||
1.6 VVT 120KM 88kW | 150 PLN | 270 PLN | |||
Diesel |
1.6 DDiS 90KM 66kW | 112 PLN | 232 PLN | ||
1.9 DDiS 120KM 88kW | 140 PLN | 260 PLN | |||
2.0 DDiS 135KM 99kWW | 151 PLN | 271 PLN |
Suzuki SX4 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 BOOSTERJET 112KM 82kW | 129 PLN | 249 PLN | ||
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW | 226 PLN | 346 PLN | |||
1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW | 227 PLN | 347 PLN | |||
1.6 VVT 120KM 88kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
Diesel |
1.6 DDiS 120KM 88kW | 199 PLN | 319 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Suzuki SX4 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Suzuki SX4 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Soul i Toyota Urban Cruiser. Suzuki SX4 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Suzuki SX4 to kompakt segmentu C mimo, że wyglądem przypomina crossovera z właściwościami SUV'a. Jego włoskim bliźniakiem jest Fiat Sedici, a sam SX4 dzieli płytę podłogową z mniejszym modelem Swift. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2006-2013. Do dyspozycji klientów...
Suzuki SX4 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Soul i Toyota Urban Cruiser. Suzuki SX4 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz...
Suzuki SX4 to kompakt segmentu C mimo, że wyglądem przypomina crossovera z właściwościami SUV'a. Jego włoskim bliźniakiem jest Fiat Sedici, a sam SX4 dzieli płytę podłogową z mniejszym modelem Swift. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2006-2013. Do dyspozycji klientów...
Suzuki SX4 to kompakt segmentu C mimo, że wyglądem przypomina crossovera z właściwościami SUV'a. Jego włoskim bliźniakiem jest Fiat Sedici, a sam SX4 dzieli płytę podłogową z mniejszym modelem Swift. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2006-2013. Do dyspozycji klientów...