Renault Megane III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Megane III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.3 16v Tce 130KM 96kW  
 
  123 PLN
 
 
 
 
 
 203 PLN
 
 
 
 
 
228 PLN
 
 
 
 
 
287 PLN 
 
 
 
1.6 16v 100KM 74kW
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 105 KM 77kW
1.5 dCi 85KM 63kW
1.5 dCi 110 KM 81kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Megane III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.3 16v Tce 130KM 96kW  
 
 
 66 PLN
 
 
 
 
 
189 PLN
 
 
 
 
 
263 PLN
 
 
 
 
 
273 PLN  
 
 
1.6 16v 100KM 74kW
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 105 KM 77kW
1.5 dCi 85KM 63kW
1.5 dCi 110 KM 81kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Megane III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Renault Megane III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Megane III ursół w porównaniu do Megane II i upodobnił się do większego modelu Laguna. Produkowany był w latach 2008-2016 w nadwoziach Cabrio, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.2 TCe 116 KM a kończyły na 2.0 TCe 220 KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 86 KM kończąc na 2.0 dCi 163 KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Renault Megane II - Cena wymiany filtra kabinowego

Renault Megane II - Cena wymiany filtra kabinowego

Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc na 1.9...

więcej

Renault Megane III - Cena wymiany płynu hamulcowego

Renault Megane III - Cena wymiany płynu hamulcowego

Renault Megane III ursół w porównaniu do Megane II i upodobnił się do większego modelu Laguna. Produkowany był w latach 2008-2016 w nadwoziach Cabrio, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.2 TCe 116 KM a kończyły na 2.0 TCe 220 KM. W przypadku...

więcej

Renault Megane II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Megane II - Cena wymiany klocków hamulcowych

   Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM...

więcej

Renault Megane II - Cena wymiany sprzęgła

Renault Megane II - Cena wymiany sprzęgła

 Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę