Renault Megane II - Cena wymiany oleju silnikowego

 

Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc na 1.9 dCi 131 KM.

renault megane ii wymiana oleju silnikowego

Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie. Interwały ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. lub rok czasu. Dystans należy skrócić w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście do 12 tys. km.

Ceny filtra i oleju silnikowego wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Megane II przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna



 
1.4 16V 98KM 72kW 4,9 5W-30 115 PLN 17 PLN 192 PLN
1.6 16V WT 115KM 85kW 4,9 5W-30 115 PLN 19 PLN 194 PLN
2.0 i 16V 135KM 99kW 5,4 5W-30 150 PLN 20 PLN 230 PLN
Diesel





 
1.5 dCi 80KM 59kW 4,6 5W-30 115 PLN 17 PLN 192 PLN
1.5 dCi 85KM 63kW 4,6 5W-30 115 PLN 18 PLN 193 PLN
1.5 dCi 105KM 77kW 4,5 5W-30 115 PLN 18 PLN 193 PLN
1.9 dCi 120KM 88kW 4,8 5W-30 115 PLN 21 PLN 196 PLN

Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX. Wymiana oleju trwa 20-30 minut i wyceniona jest na ok. 60 PLN. Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Płyn chłodniczy – dolewka czy wymiana?

Płyn chłodniczy – dolewka czy wymiana?

Silnik samochodu jest pod ciągłym wpływem takich czynników, jak ciepło, czy ciśnienie. W trakcie normalnej pracy osiąga on temperaturę nawet do stu stopni, koniecznością jest więc system chłodzenia, który pozwoli mu prawidłowo funkcjonować. Zadanie to spełnia chłodnica, której działanie opiera...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?

Darmowa porada mechanika