Renault Megane II - Cena wymiany oleju silnikowego

Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc na 1.9 dCi 131 KM.

renault megane ii wymiana oleju silnikowego

Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w Renault Megane II?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Megane II przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna



 
1.4 16V 98KM 72kW 4,9 5W-30 115 PLN 17 PLN 192 PLN
1.6 16V WT 115KM 85kW 4,9 5W-30 115 PLN 19 PLN 194 PLN
2.0 i 16V 135KM 99kW 5,4 5W-30 150 PLN 20 PLN 230 PLN
Diesel





 
1.5 dCi 80KM 59kW 4,6 5W-30 115 PLN 17 PLN 192 PLN
1.5 dCi 85KM 63kW 4,6 5W-30 115 PLN 18 PLN 193 PLN
1.5 dCi 105KM 77kW 4,5 5W-30 115 PLN 18 PLN 193 PLN
1.9 dCi 120KM 88kW 4,8 5W-30 115 PLN 21 PLN 196 PLN

Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile trwa wymiana oleju w Renault Megane II?

Wymiana oleju trwa 20-30 minut i wyceniona jest na ok. 60 PLN. Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju silnikowego wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika, wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

Wiesz już wszystko na ten temat?

ZNAJDŹ WARSZTAT



Przeczytaj także

Renault Megane II - Cena diagnostyki komputerowej

Renault Megane II - Cena diagnostyki komputerowej

  Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM...

więcej

Renault Megane II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Renault Megane II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc...

więcej

Renault Megane II - Cena wymiany rozrządu

Renault Megane II - Cena wymiany rozrządu

Renault Megane to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4, Fiat Bravo, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee'd,...

więcej

Renault Megane III - Cena wymiany sprzęgła

Renault Megane III - Cena wymiany sprzęgła

  Renault Megane III ursół w porównaniu do Megane II i upodobnił się do większego modelu Laguna. Produkowany był w latach 2008-2016 w nadwoziach Cabrio, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.2 TCe 116 KM a kończyły na 2.0 TCe 220 KM. W...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę