Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Ford Mondeo Mk4 i Mk5 w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.6 Duratec 110KM 81kW | 515-595 | R134a |
| 1.6 Duratec 120KM 88kW | |||
| 1.6 EcoBoost 160KM 118kW | |||
| 2.0 Duratec 145KM 107kW | |||
| 2.3 Duratec 161KM 118kW | |||
| 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW | |||
| Diesel | 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW | ||
| 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW |
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 530-570 | R1234yf |
| 1.5 EcoBoost 165KM 121kW | |||
| 2.0 Hybrid 187KM 138kW | |||
| 2.0 EcoBoost 203KM 149kW | |||
| 2.0 EcoBoost 240KM 177kW | |||
| 1.0 EcoBoost 125KM 92kW | |||
| Diesel | 1.6 TDCi 115KM 85kW | ||
| 2.0 TDCi 150KM 110kW | |||
| 2.0 EcoBlue 150KM 110kW | |||
| 2.0 TDCi 180KM 132kW | |||
| 2.0 EcoBlue 190KM 140kW | |||
| 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | |||
| Hybryda | 2.0 Hybrid 187KM 138kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Ford Mondeo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda...
Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda...
Ford Mondeo to auto segmentu D, które może być reprezentatywnym sedanem, praktycznym liftbackiem oraz rodzinnym kombi. Obecna na rynku generacja to już V odsłona modelu, której produkcja od 2014 trwa do dziś. Auto konkuruje z Oplem Insignią, VW Passatem czy Skodą Superb. Do wyboru są 4...
Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11 silników benzynowych o pojemnościach 1.8 - 3.0 V6 oraz 2.0 - 2.2 diesel. Topowe wersje benzynowe opisane...