Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Ford Mondeo Mk4 i Mk5 w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.6 Duratec 110KM 81kW | 515-595 | R134a |
| 1.6 Duratec 120KM 88kW | |||
| 1.6 EcoBoost 160KM 118kW | |||
| 2.0 Duratec 145KM 107kW | |||
| 2.3 Duratec 161KM 118kW | |||
| 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW | |||
| Diesel | 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW | ||
| 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW | |||
| 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW |
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 530-570 | R1234yf |
| 1.5 EcoBoost 165KM 121kW | |||
| 2.0 Hybrid 187KM 138kW | |||
| 2.0 EcoBoost 203KM 149kW | |||
| 2.0 EcoBoost 240KM 177kW | |||
| 1.0 EcoBoost 125KM 92kW | |||
| Diesel | 1.6 TDCi 115KM 85kW | ||
| 2.0 TDCi 150KM 110kW | |||
| 2.0 EcoBlue 150KM 110kW | |||
| 2.0 TDCi 180KM 132kW | |||
| 2.0 EcoBlue 190KM 140kW | |||
| 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | |||
| Hybryda | 2.0 Hybrid 187KM 138kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Ford Mondeo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11 silników benzynowych o pojemnościach 1.8 - 3.0 V6 oraz 2.0 - 2.2 diesel. Topowe wersje benzynowe opisane...
Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11 silników benzynowych o pojemnościach 1.8 - 3.0 V6 oraz 2.0 - 2.2 diesel. Topowe wersje benzynowe...
Forda Mondeo Mk4 produkowano w latach 2007-2014. Mino upływu lat samochód wygląda elegancko, a przede wszystkim nowocześnie. Do oferty trafiło 9 silników benzynowych od 1.6 110KM do 2.0 EcoBoost 240KM oraz 9 silników diesla 1.6 - 2.2.
W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, generacja produkowana od 1999 roku nabrała kwadratowych kształtów. W swojej klasie było to jedno z największych aut oferowane w trzech nadwoziach: hatchback (liftback), kombi oraz reprezentacyjny sedan. Do wyboru klienci mieli 11...