Honda Jazz II - Cena serwisu klimatyzacji

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Honda Jazz II?

Paliwo Silnik Ilość czynnika [g] Typ

 R134a 

 Benzyna

1.2 78KM 57kW

435

1.4 83KM 61kW 435

Ile kosztuje napełnienie klimatyzacji?

Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.

Napełnianie klimatyzacji Białystok 83-205 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Bydgoszcz 102-187 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Gdańsk 75-150 PLN Znajdź serwis

Napełnianie klimatyzacji Gorzów Wlkp.

125-400 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Katowice 99-160 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Kielce 87-353 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Kraków 130-184 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Lublin 100-200 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Łódź 130-164 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Olsztyn 110-177 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Poznań 105-129 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Szczecin 76-121 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Toruń 50-250 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Warszawa 120-249 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Wrocław 133-250 PLN Znajdź serwis
Napełnianie klimatyzacji Zielona Góra 100-150 PLN Znajdź serwis

Jak napełnić klimatyzację w samochodzie?

Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.

Honda Jazz II - Cena napełnienia klimatyzacji

Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

Czynnik chłodniczy R134a, a HFO-1234af

Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.

Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.

Jak często napełniać klimatyzację w samochodzie?

Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.



Przeczytaj także

Honda Jazz III - Cena wymiany płynu chłodniczego

Honda Jazz III - Cena wymiany płynu chłodniczego

Honda Jazz III była produkowana w latach 2008 - 2014. Posiadała taką samą płyte podłogową co jej poprzednia generacja. w 2011 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 90KM do 117KM.

więcej

Honda Jazz II - Cena wymiany oleju silnikowego

Honda Jazz II - Cena wymiany oleju silnikowego

  Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

więcej

Honda Jazz (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda Jazz (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda Jazz to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Nissan Note, Hyundai i20, Volkswagen Polo, Renault Clio i Toyota Yaris....

więcej

Honda Jazz II - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz II - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę