Cena wymiany świec zapłonowych w BMW X1 I uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCH, DENSO, NGK oraz BER
Paliwo |
Silnik |
Świece zapłonowe | ||||
Rekomendowane |
Odstęp elektrod [mm] |
Liczba elektrod | Całkowity koszt z wymianą | |||
Benzyna |
sDrive18i 150KM 110kW |
280 PLN |
1,1 |
1 |
349 PLN | |
341 PLN | ||||||
xDrive20i 184KM 135kW | 272 PLN | |||||
xDrive25i 218KM 160kW | 504 PLN | 447 PLN | ||||
xDrive28i 245KM 180kW | 272 PLN | 331 PLN | ||||
xDrive28i 258KM 190kW | 486 PLN | 0,9 | 555 PLN |
Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 35 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.
W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu od świecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od sDrive18d 143KM do xDrive25d 218KM.
Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.
Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.
Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.
Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...