Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany świec zapłonowych

Cena wymiany świec zapłonowych w Volkswagen Passat B5 uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCH, DENSO, NGK oraz BERU.

Ile kosztuje wymiana świec zapłonowych?

Paliwo

 

Silnik

 

Świece zapłonowe
Rekomendowane

Odstęp elektrod [mm]

Liczba elektrod Całkowity koszt z wymianą

 

 


Benzyna

1.6 102KM 75kW

 

144 PLN

 

 

0,8

 

2

 

204 PLN

1.8 20V 125KM 92kW
1.8 T 20V 150KM 110kW 272 PLN

 

1

332 PLN
2.0 i 115KM 85kW 256 PLN 0,9

304 PLN

 

Ile trwa wymiana świec zapłonowych?

Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 30 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.

Co to jest świeca zapłonowa?

W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu od świecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany świec zapłonowych

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy to 4.0 W8 275KM.

Co ile wymieniać świece zapłonowe?

Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.

Jak wymienić świece zapłonowe?

Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.

Objawy uszkodzenia świec zapłonowych

Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.

Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.

 


Przeczytaj także

Volkswagen Passat (B5, B6, B7, B8) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Passat (B5, B6, B7, B8) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...

więcej

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę