Peugeot 5008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

Na czym polega przegląd okresowy?

Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu. Przegląd okresowy nie musi być wykonywany w autoryzowanej stacji obsługo (ASO). Istnieją serwisy niezależne posiadające wiedzę i uprawnienia do przeprowadzania takich kontroli.

Ile kosztuje i ile trwa przegląd okresowy mały w Peugeocie 5008 II?

Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników diesla 1.6 i 2.0 BlueHDi generujących moce od 100 do 181KM. Przegląd ten trwa ok. 2 godziny. Cena przeglądu okresowego w Peugeocie 5008 II wykonywanego po 25 tyś. km / 12 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 950zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

peugeot 5008 ii przegląd po roku

W przeglądzie i obsłudze okresowej Peugeota 5008 II z silnikami diesla po 25 tyś. km / 12 miesiącach zawiera się:

Podstawowa obsługa silnika:

  • wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju
  • wymiana filtra paliwa
  • wymiana pompy wody
  • sprawdzenie napinacza i paska osprzętu, wymiana w razie konieczności
  • sprawdzenie silnika pod kątem wycieków
  • sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków. Sprawdzenie stanu płynu chłodzącego i ewentualne uzupełnienie
  • sprawdzenie elementów sterowania pracą silnika (przewody, rurki, elektryka)
  • odczytanie kodów błędów
  • sprawdzenie stanu układu wydechowego
  • kontrola stanu płynu do SCR i ewentualne uzupełnienie

Układ hamulcowy:

  • sprawdzenie poziomu i stanu płynu hamulcowego
  • sprawdzenie stanu hamulców bębnowych
  • sprawdzenie stanu hamulców tarczowych przednich i tylnych
  • sprawdzenie zacisków hamulcowych
  • sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych
  • sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego

Układ kierowniczy:

  • sprawdzenie całego układu kierowniczego pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ sprzęgła i skrzyni biegów:

  • sprawdzenie działania sprzęgła
  • sprawdzenie przegubów homokinetycznych pod kątem uszkodzeń i wycieków
  • sprawdzenie skrzyni biegów pod kątem uszkodzeń
  • sprawdzenie wału napędowego

Układ zawieszenia i koła:

  • sprawdzenie stanu opon
  • sprawdzenie ciśnienia w oponach i ewentualna korekta
  • sprawdzenie stanu zawieszenia

Układ elektryczny:

  • sprawdzenie stanu akumulatora
  • zresetowanie wskaźnika przeglądu
  • sprawdzenie działania przyrządów w kabinie
  • sprawdzenie oświetlenia zewnętrznego
  • sprawdzenie oświetlenia wewnętrznego i klaksonu

Elementy wewnętrzne:

  • wymiana filtra kabinowego przeciwpyłkowego

Elementy zewnętrzne:

  • sprawdzenie wycieraczek i układu spryskiwaczy

Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.



Przeczytaj także

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę