Peugeot 206 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

Cena wymiany tarcz hamulcowych w Peugeot 206 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.1 i 60KM 44kW

 

 

 

 

164 PLN
(100)

 

 

 

 

270 PLN 
(183)

 

 

 

 

382 PLN
(287)

 

 

 

 

561 PLN
 

1.4 i 75KM 55kW
1.6 i 90KM 66kW
1.6 i 16V 109KM 80kW
2.0 i 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 70KM 51kW
1.6 16V HDi 109KM 80kW
1.9 D 69KM 51kW
2.0 HDi 90KM 66kW

 Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 206 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.1 i 60KM 44kW

 

 

 

 

122 PLN
(60)

 

 

 

 

192 PLN
(96)

 

 

 

 

234 PLN
(119)

 

 

 

 

396 PLN
 

1.4 i 75KM 55kW
1.6 i 90KM 66kW
1.6 i 16V 109KM 80kW
2.0 i 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 70KM 51kW
1.6 16V HDi 109KM 80kW
1.9 D 69KM 51kW
2.0 HDi 90KM 66kW
 

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 206 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Kiedy wymieniać tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

 Peugeot 206 - cena wymiany tarcz hamulcowych

W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W ofercie dostępnych było 5 silników benzynowych od 75KM do 136KM oraz 5 silników diesla od 70KM do 136KM.

Co ile wymieniać tarcze hamulcowe?

Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 206 - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 206 - Cena serwisu klimatyzacji

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu chłodniczego

W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany filtra powietrza

Peugeot 206 - Cena wymiany filtra powietrza

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 206 - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 Peugeot 206 to francuski samochód klasy aut miejskich produkowany w latach 1998-2009. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.  

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę