Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Skoda Fabia II i III.
Skoda Fabia II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.2 i HTP 60KM 44kW |
328 PLN |
597 PLN |
|||
1.2 TSI 85KM 63kW |
370 PLN |
639 PLN |
||||
1.2 TSI 105KM 77kW | ||||||
1.4 86KM 63kW |
328 PLN |
597 PLN |
||||
Diesel | 1.4 TDI 70KM 51kW | |||||
1.4 TDI 80KM 59kW | ||||||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
Skoda Fabia III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 110KM 81kW | 341 PLN (185) |
511 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 345 PLN (183) |
515 PLN | |||
1.0 TSI 110KM 81kW | 344 PLN (189) |
514 PLN | |||
1.0 TSI 95KM 70kW | 339 PLN (166) |
509 PLN | |||
1.0 MPI 75KM 55kW | 209 PLN (145) |
379 PLN | |||
1.0 MPI 60KM 44kW | 208 PLN (123) |
378 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 344 PLN (183) |
514 PLN | ||
1.4 TDI 105KM 77kW | 342 PLN (185) |
512 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Fabia II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Skoda Fabia II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.2 i HTP 60KM 44kW |
214 PLN |
495 PLN |
|||
1.2 TSI 85KM 63kW | ||||||
1.2 TSI 105KM 77kW | ||||||
1.4 86KM 63kW | ||||||
Diesel | 1.4 TDI 70KM 51kW | |||||
1.4 TDI 80KM 59kW | ||||||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
Skoda Fabia III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 110KM 81kW | 246 PLN (128) |
416 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 245 PLN (141) |
415 PLN | |||
1.0 TSI 110KM 81kW | 233 PLN (137) |
403 PLN | |||
1.0 TSI 95KM 70kW | 232 PLN (126) |
402 PLN | |||
1.0 MPI 75KM 55kW | 233 PLN (115) |
403 PLN | |||
1.0 MPI 60KM 44kW | 232 PLN (101) |
402 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 245 PLN (128) |
415 PLN | ||
1.4 TDI 105KM 77kW | 246 PLN (137) |
416 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Fabia II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Sandero, Fiat Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio i Toyota Yaris. Skoda Fabia pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkcję Skody Fabia drugiej generacji rozpoczęto w 2007 roku, a zakończono po siedmiu latach. W międzyczasie pojazd przeszedł facelifting. SkodA Fabia II została zbudowana na bazie płyty podłogowej PQ24. Do oferty trafiły silniki benzynowe o mocach od 60KM do 105KM oraz silniki diesla o mocach...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz...