Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Touran II i III.
Volkswagen Touran II | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 105KM 77kW |
512 PLN |
895 PLN |
|||
1.4 TSI 140KM 103kW | ||||||
1.4 TSI 170KM 125kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI 90KM 66kW | |||||
1.6 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
2.0 TDI 177KM 130kW |
Volkswagen Touran III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115 KM 85 kW | 385 PLN (213) |
555 PLN | ||
1.2 TSI 110 KM 81 kW | 310 PLN (188) |
480 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 385 PLN (215) |
555 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150 KM 110 kW | 405 PLN (337) |
575 PLN | |||
1.8 TSI 180 KM 132 kW | 431 PLN (290) |
601 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 110 KM 81 kW | 399 PLN (213) |
569 PLN | ||
1.6 TDI 115 KM 85 kW | 310 PLN (227) |
480 PLN | |||
2.0 TDI 150 KM 110 kW | 431 PLN (281) |
601 PLN | |||
2.0 TDI SCR 190 KM 140 kW | 431 PLN (403) |
601 PLN | |||
2.0 TDI SCR 122 KM 90 kW | 385 PLN (215) |
555 PLN | |||
2.0 TDI SRC 115 KM 85 kW | 310 PLN (188) |
480 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Touran II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volkswagen Touran II | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 105KM 77kW |
282 PLN |
608 PLN |
|||
1.4 TSI 140KM 103kW | ||||||
1.4 TSI 170KM 125kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI 90KM 66kW | |||||
1.6 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
2.0 TDI 177KM 130kW | ||||||
Volkswagen Touran III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115 KM 85 kW | 211 PLN (155) |
381 PLN | ||
1.2 TSI 110 KM 81 kW | 212 PLN (145) |
382 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 269 PLN (178) |
439 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150 KM 110 kW | 270 PLN (187) |
440 PLN | |||
1.8 TSI 180 KM 132 kW | 321 PLN (272) |
491 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 110 KM 81 kW | 276 PLN (155) |
446 PLN | ||
1.6 TDI 115 KM 85 kW | 277 PLN (185) |
447 PLN | |||
2.0 TDI 150 KM 110 kW | 374 PLN (213) |
544 PLN | |||
2.0 TDI SCR 190 KM 140 kW | 322 PLN (294) |
492 PLN | |||
2.0 TDI SCR 122 KM 90 kW | 375 PLN (203) |
545 PLN | |||
2.0 TDI SRC 115 KM 85 kW | 310 PLN (178) |
480 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Touran II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Volkswagen Touran pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Początek produkcji najnowszej generacji modelu Touran to 2015 rok. Auto zostało całkowicie zaprojektowane od postaw w stosunku do poprzedniej generacji. Pojazd powstał na płycie podłogowej MQB. W ofercie znajdują się 3 jednostki benzynowe o mocach od 105KM do 170KM oraz silników diesla od 90KM...
Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. Produkcję rozpoczęto w 2003 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2010. W międzyczasie pojazd przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku. W ofercie znalazło się 5 silników benzynowych o mocach od...
Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. Produkcję rozpoczęto w 2003 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2010. W międzyczasie pojazd przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku. W ofercie znalazło się 5 silników benzynowych o mocach od...
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Volkswagen...