Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Toyota Corolla IX, X i XI.
Toyota Corolla IX | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW |
426 PLN |
781 PLN |
|||
1.6 i 16V 110KM 81kW | ||||||
1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
2.0 D-4D 90KM 66kW | ||||||
2.0 D-4D 110KM 81kW | ||||||
2.0 D-4D 116KM 85kW |
Toyota Corolla X | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW |
426 PLN |
801 PLN |
|||
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | ||||||
1.6 Valvematic 132KM 97kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
Toyota Corolla XI | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1,33 Dual VVT-i 99KM 73kW | 331 PLN (178) |
501 PLN | ||
1,6 Valvematic 132KM 97kW | 340 PLN (216) |
510 PLN | |||
Diesel |
1,4 D-4D 90KM 66kW | 332 PLN (167) |
502 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyoty Corolla IX, X i XI dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Toyota Corolla IX | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW |
286 PLN |
534 PLN |
|||
1.6 i 16V 110KM 81kW | ||||||
1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
2.0 D-4D 90KM 66kW | ||||||
2.0 D-4D 110KM 81kW | ||||||
2.0 D-4D 116KM 85kW |
Toyota Corolla X | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW |
186 PLN |
645 PLN |
|||
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | ||||||
1.6 Valvematic 132KM 97kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
Toyota Corolla XI | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1,33 Dual VVT-i 99KM 73kW | 208 PLN (148) |
378 PLN | ||
1,6 Valvematic 132KM 97kW | 255 PLN (184) |
425 PLN | |||
Diesel |
1,4 D-4D 90KM 66kW | 207 PLN (129) |
377 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Toyoty Corolla IX, X i XI wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i Ford Focus. Toyota Corolla pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i...
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i...
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i...
E140 to symbol dziesiątej generacji Toyoty Corolla. Produkcję samochodu rozpoczęto w 2007 roku, a zakończono po trzech latach. Toyota pod nowym przydomkiem Corolla odnosiła się wyłącznie do odmiany sedan, gdyż wersja hatchback była dostępna pod nazwą Auris. Samochód poddano faceliftingowi...