Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w BMW X6 E71 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
xDrive35i 306KM 225kW |
600 PLN |
870 PLN (389) |
1294 PLN |
1369 PLN | |
4.4 V8 555KM 408kW | 820 PLN (318) |
902 PLN (590) |
2022 PLN (747) |
1602 PLN | ||
xDrive50i 407KM 299kW | 866 PLN (174) |
1658 PLN (389) |
2462 PLN (841) |
2157 PLN | ||
1048 PLN (394) |
1920 PLN |
1552 PLN | ||||
Diesel | xDrive30d 235KM 173kW |
618 PLN |
||||
xDrive30d 245KM 180kW | 1008 PLN (394) |
1922 PLN (747) |
1512 PLN | |||
1294 PLN (747) |
||||||
xDrive35d 286KM 210kW | 1046 PLN (394) |
1550 PLN | ||||
xDrive40d 306KM 225kW | 862 PLN (394) |
1094 PLN (747) |
1366 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X6 E71 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
xDrive35i 306KM 225kW | 620 PLN (176) |
804 PLN (247) |
1128 PLN |
1183 PLN | |
4.4 V8 555KM 408kW | 1126 PLN (352) |
1888 PLN (284) |
1926 PLN (600) |
2304 PLN | ||
xDrive50i 407KM 299kW |
620 PLN |
908 PLN (247) |
1378 PLN (505) |
1287 PLN | ||
764 PLN |
1108 PLN |
1188 PLN | ||||
Diesel | xDrive30d 235KM 173kW |
410 PLN |
||||
xDrive30d 245KM 180kW | 412 PLN (135) |
766 PLN (311) |
1208 PLN | |||
600 PLN (135) |
||||||
xDrive35d 286KM 210kW | 884 PLN (292) |
1308 PLN | ||||
xDrive40d 306KM 225kW | 410 PLN (175) |
764 PLN (311) |
1207 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW X6 E71 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW X6 E71 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, Porsche Cayenne, Lexus RX i Mercedes-Benz ML. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o...
BMW X6 to niemieckie auto typu SUV Coupe klasy wyższej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E71, druga F16, a trzecia G06. Bezpośrednim konkurentem jest Mercedes-Benz GLE Coupe.
BMW X6 E71 pojawiło się na rynku w 2008 roku. To uterenowione sportowe coupe otwierające segment samochodów SAC. Jego produkcja trwała do 2014 roku, następnie na rynku pojawiła się kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM do 555KM oraz 5...
BMW X6 E71 pojawiło się na rynku w 2008 roku. To uterenowione sportowe coupe otwierające segment samochodów SAC. Jego produkcja trwała do 2014 roku, następnie na rynku pojawiła się kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM do 555KM...