Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW X5 E70 i F15.
BMW X5 E70 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Rekomendowane |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
3.0 si 272KM 200kW | 836 PLN (394) |
1350 PLN | |||
4.8 i 355KM 261kW |
886 PLN |
1596 PLN |
||||
Diesel | 3.0 d 235KM 173kW |
862 PLN |
1376 PLN |
|||
xDrive30d 245KM 180kW | ||||||
3.0 sd 286KM 210kW | 886 PLN (394) |
1400 PLN | ||||
xDrive40d 306KM 225kW | 862 PLN (394) |
1376 PLN |
BMW X5 F15 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
xDrive35i 306KM 225kW | 514 PLN (404) |
714 PLN | ||
4.4 575KM 423kW | 654 PLN (603) |
854 PLN | |||
xDrive50i 450KM 331kW | 655 PLN (595) |
855 PLN | |||
Diesel |
xDrive25d 231KM 170kW | 636 PLN (519) |
836 PLN | ||
xDrive30d 258KM 190kW | 513 PLN (400) |
713 PLN | |||
xDrive40d 313KM 230kW | 435 PLN (367) |
635 PLN | |||
M50d 381KM 280kW | 636 PLN (594) |
836 PLN | |||
Hybryda |
xDrive40e 313KM 230kW | 654 PLN (518) |
854 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X5 E70 i F15 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW X5 E70 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
3.0 si 272KM 200kW | 582 PLN (311) |
1013 PLN | |||
4.8 i 355KM 261kW |
764 PLN |
1176 PLN |
||||
Diesel | 3.0 d 235KM 173kW | |||||
xDrive30d 245KM 180kW | 582 PLN (271) |
973 PLN | ||||
3.0 sd 286KM 210kW |
764 PLN |
1156 PLN |
||||
xDrive40d 306KM 225kW |
BMW X5 F15 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
xDrive35i 306KM 225kW | 454 PLN (294) |
654 PLN | ||
4.4 575KM 423kW | 455 PLN (284) |
655 PLN | |||
xDrive50i 450KM 331kW | 594 PLN (304) |
794 PLN | |||
Diesel |
xDrive25d 231KM 170kW | 455 PLN (278) |
655 PLN | ||
xDrive30d 258KM 190kW | 455 PLN (275) |
655 PLN | |||
xDrive40d 313KM 230kW | 595 PLN (316) |
795 PLN | |||
M50d 381KM 280kW | 621 PLN (489) |
821 PLN | |||
Hybryda |
xDrive40e 313KM 230kW | 620 PLN (471) |
820 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW X5 E70 i F15 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW X5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, Porsche Cayenne, Lexus RX i Mercedes-Benz ML. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW X5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, Porsche Cayenne, Lexus RX i Mercedes-Benz ML. BMW pojawia się z napędem...
Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.
Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.
BMW X5 E70 to kolejne wcielenie największego modelu BMW oferowane w latach 2006-2013. Do oferty trafiło 5 silników benzynowych o mocach od 272KM do 555KM oraz 6 diesli od 235KM do 381KM.