Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Toyota Rav4 III i IV.
Toyota Rav4 III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 152KM 112kW |
432 PLN |
774 PLN |
||
2.0 Valvematic 158KM 116kW | |||||
Diesel | 2.2 16V D-4D 136KM 100kW | ||||
2.2 D-4D 150KM 110kW | |||||
2.2 16V D-4D 177KM 130kW |
Toyota Rav4 IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 Valvematic 152KM 112kW | 333 PLN (269) |
503 PLN | ||
2.5 Valvematic 180KM 132kW | 368 PLN (274) |
538 PLN | |||
Diesel |
2.0 D-4D 125 124KM 91kW | 246 PLN (173) |
416 PLN | ||
2.2 D-4D 150 150KM 110kW | 332 PLN (263) |
502 PLN | |||
2.0 D-4D 143KM 105kW | 314 PLN (247) |
484 PLN | |||
Hybryda |
2.5 Hybrid 197KM 145kW | 368 PLN (274) |
538 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyoty Rav4 III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Toyota Rav4 III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 152KM 112kW |
336 PLN |
610 PLN |
||
2.0 Valvematic 158KM 116kW | |||||
Diesel | 2.2 16V D-4D 136KM 100kW | ||||
2.2 D-4D 150KM 110kW | |||||
2.2 16V D-4D 177KM 130kW |
Toyota Rav4 IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 Valvematic 152KM 112kW | 265 PLN (201) |
435 PLN | ||
2.5 Valvematic 180KM 132kW | 399 PLN (222) |
569 PLN | |||
Diesel |
2.0 D-4D 125 124KM 91kW | 173 PLN (120) |
343 PLN | ||
2.2 D-4D 150 150KM 110kW | 251 PLN (199) |
421 PLN | |||
2.0 D-4D 143KM 105kW | 256 PLN (191) |
426 PLN | |||
Hybryda |
2.5 Hybrid 197KM 145kW | 300 PLN (222) |
470 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Toyoty Rav4 III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Toyota Rav4 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Honda CR-V, Forda Kuga, Volkswagen Tiguan, Kia Sorento i Mazda CX-5. Toyota Rav4 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Druga generacja Toyoty Rav4 ukazała się pierwszy raz w 2000 roku. Samochód w porównaniu do wcześniejszej generacji lekko się powiększył, a jego sylwetka została odświeżona. W 2004 roku auto przeszło facelifting, a dwa lata póżniej zakończono jego produkcję. Toyota Rav4 II oferowała 2 silniki...
Produkowana w latach 2006 - 2012 Toyota Rav4 III znacznie odróżniła się od swojej wcześniejszej wersji. Przede wszystkim zwiększono rozmiar pojazdu, a sylwetkę unowocześniono. Konstrukcja Rav4 III przeszła dwa faceliftingi w 2009 i 2010 roku. Toyota Rav4 III zdobyła tytuł Samochodu Roku...
Produkowana w latach 2006 - 2012 Toyota Rav4 III znacznie odróżniła się od swojej wcześniejszej wersji. Przede wszystkim zwiększono rozmiar pojazdu, a sylwetkę unowocześniono. Konstrukcja Rav4 III przeszła dwa faceliftingi w 2009 i 2010 roku. Toyota Rav4 III zdobyła tytuł Samochodu Roku 2017 w...
Druga generacja Toyoty Rav4 ukazała się pierwszy raz w 2000 roku. Samochód w porównaniu do wcześniejszej generacji lekko się powiększył, a jego sylwetka została odświeżona. W 2004 roku auto przeszło facelifting, a dwa lata póżniej zakończono jego produkcję. Toyota Rav4 II oferowała 2...