Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fiat Panda II i III.
Fiat Panda II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.1 MPI 54KM 40kW |
260 PLN |
392 PLN |
|||
1.2 8v 60KM 44kW | ||||||
1.2 MPI 69KM 51kW | ||||||
Diesel | 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW | 260 PLN (185) |
492 PLN |
Fiat Panda III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW | 302 PLN (237) |
472 PLN | ||
1.2 69KM 51kW | 387 PLN (238) |
557 PLN | |||
1.2 LPG 69KM 51kW | 388 PLN (239) |
558 PLN | |||
Diesel |
1.3 Multijet 95KM 70kW | 302 PLN (214) |
472 PLN | ||
1.3 MULTIJET 75KM 55kW | 301 PLN (206) |
471 PLN | |||
1.3 MultiJet II 16v 80KM 59kW | 301 PLN (215) |
471 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiat Panda II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Fiat Panda II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.1 MPI 54KM 40kW |
186 PLN |
440 PLN |
|||
1.2 8v 60KM 44kW | ||||||
1.2 MPI 69KM 51kW | ||||||
Diesel | 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW | 186 PLN (140) |
440 PLN |
Fiat Panda III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW | 150 PLN (75) |
320 PLN | ||
1.2 69KM 51kW | 150 PLN (75) |
320 PLN | |||
1.2 LPG 69KM 51kW | 150 PLN (75) |
320 PLN | |||
Diesel |
1.3 Multijet 95KM 70kW | 151 PLN (76) |
321 PLN | ||
1.3 MULTIJET 75KM 55kW | 151 PLN (76) |
321 PLN | |||
1.3 MultiJet II 16v 80KM 59kW | 151 PLN (76) |
321 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Fiat Panda II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Fiat Panda to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 1980 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Picanto, Opel Karl, Peugeot 108, Renault Twingo, Skoda Citigo, Toyota Aygo i Volkswagen up!. Fiat Panda pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Fiat Panda to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 1980 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Picanto, Opel Karl, Peugeot 108, Renault Twingo, Skoda Citigo, Toyota Aygo i...
Fiata Pande drugiej generacji produkowano w latach 2003 - 2012. Jest to model auta zaklasyfikowanego do segmentu B (klasa miejska). W porównaniu do swojego poprzednika o prostej konstrukcji, Panda II przeszła modernizację techniczną jak i stylistyczną. Auto przeszło dwa faceliftingi, w...
Fiata Pande drugiej generacji produkowano w latach 2003 - 2012. Jest to model auta zaklasyfikowanego do segmentu B (klasa miejska). W porównaniu do swojego poprzednika o prostej konstrukcji, Panda II przeszła modernizację techniczną jak i stylistyczną. Auto przeszło dwa faceliftingi, w 2006 i...
Fiat Panda to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 1980 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Picanto, Opel Karl, Peugeot 108, Renault Twingo, Skoda Citigo, Toyota Aygo i...