Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW Serii 5 E60 i F10.
BMW Serii 5 E60 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
520 i 170KM 125kW |
782 PLN |
1210 PLN |
|||
525 i 192KM 141kW | ||||||
525 i 218KM 160kW | ||||||
530 i 231KM 170kW | ||||||
530 i 258KM 190kW | 426 PLN (332) |
1284 PLN | ||||
545 i 333KM 245kW | 1102 PLN (308) |
1530 PLN | ||||
5.0 V10 507KM 373kW | 1738 PLN (332) |
2190 PLN | ||||
Diesel |
520d 163KM 120kW |
694 PLN |
1122 PLN |
|||
520d 177KM 130kW |
832 PLN |
1284 PLN |
||||
530 d 218KM 160kW | ||||||
530 d 231KM 170kW | ||||||
535 d 272KM 200kW | ||||||
1102 PLN (385) |
1607 PLN |
BMW Serii 5 F10 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
520i 184KM 135kW | 372 PLN (305) |
572 PLN | ||
528i 245KM 180kW | 581 PLN (456) |
781 PLN | |||
523i 204KM 150kW | 373 PLN (302) |
573 PLN | |||
528i 258KM 190kW | 372 PLN (281) |
572 PLN | |||
535i 306KM 225kW | 582 PLN (443) |
782 PLN | |||
550i 408KM 300kW | 508 PLN (272) |
708 PLN | |||
4.4 V8 560KM 412kW | 509 PLN (216) |
709 PLN | |||
530i 272KM 200kW | 599 PLN (303) |
799 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 372 PLN (289) |
572 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 373 PLN (305) |
573 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 373 PLN (302) |
573 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 599 PLN (443) |
799 PLN | |||
525d 218KM 160kW | 508 PLN (323) |
708 PLN | |||
525d 204KM 150kW | 581 PLN (343) |
781 PLN | |||
530d 245KM 180kW | 600 PLN (443) |
800 PLN | |||
530d 258KM 190kW | 582 PLN (343) |
782 PLN | |||
535d 299KM 220kW | 600 PLN (504) |
800 PLN | |||
535d 313KM 230kW | 581 PLN (465) |
781 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 599 PLN (469) |
799 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 E60 i F10 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW Serii 5 E60 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
520 i 170KM 125kW |
568 PLN |
962 PLN |
|||
525 i 192KM 141kW | ||||||
525 i 218KM 160kW | ||||||
530 i 231KM 170kW | ||||||
530 i 258KM 190kW | ||||||
545 i 333KM 245kW | 934 PLN (275) |
1353 PLN | ||||
5.0 V10 507KM 373kW | 1583 PLN (272) |
1999 PLN | ||||
Diesel |
520d 163KM 120kW |
566 PLN |
982 PLN |
|||
520d 177KM 130kW | ||||||
530 d 218KM 160kW | ||||||
530 d 231KM 170kW | ||||||
535 d 272KM 200kW | ||||||
934 PLN (272) |
1359 PLN |
BMW Serii 5 F10 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
520i 184KM 135kW | 772 PLN (392) |
922 PLN | ||
528i 245KM 180kW | 598 PLN (286) |
798 PLN | |||
523i 204KM 150kW | 599 PLN (263) |
799 PLN | |||
528i 258KM 190kW | 598 PLN (286) |
798 PLN | |||
535i 306KM 225kW | 599 PLN (200) |
799 PLN | |||
550i 408KM 300kW | 723 PLN (237) |
923 PLN | |||
4.4 V8 560KM 412kW | 776 PLN (424) |
976 PLN | |||
530i 272KM 200kW | 598 PLN (263) |
798 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 599 PLN (169) |
799 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 776 PLN (393) |
976 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 598 PLN (263) |
798 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 598 PLN (286) |
798 PLN | |||
525d 218KM 160kW | 722 PLN (392) |
922 PLN | |||
525d 204KM 150kW | 599 PLN (237) |
799 PLN | |||
530d 245KM 180kW | 599 PLN (263) |
799 PLN | |||
530d 258KM 190kW | 598 PLN (263) |
798PLN | |||
535d 299KM 220kW | 723 PLN (305) |
923 PLN | |||
535d 313KM 230kW | 775 PLN (424) |
975 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 776 PLN (393 ) |
976 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 5 E60 i F10 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc...
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Posiada on 7 generacji modelu, produkowanego w wersji nadwozia sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6 i Mercedes-Benz klasy E. BMW występuje z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...
Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc 507KM...