POWRÓT

Zbyt wysokie obroty biegu jałowego na ciepłym

Obroty silnika po rozpędzeniu pojazdu i wciśnięciu sprzęgła (również po jego puszczeniu bez biegu) pozostają na poziomie 1600-1900. Silnik potrafi sam podwyższyć obroty jeśli chwilowo spadną do poziomu np 1200: samochód jedzie "na luzie", obroty 1600-1900 - wyłączam klimę i obroty spadają do 900. Włączam klimę - obroty w ciągu 2-3 sek rosną. Jeśli pojazd zatrzymam obroty spadają do normy. Dzieje się tak tylko po przekroczeniu pewnej prędkości (nie potrafię określić dokładnej granicy ale można przyjąć 30-40 km/h) oraz jeśli załączona jest klimatyzacja, a silnik jest ciepły. Podczas postoju nawet po "przegazowaniu" silnik normalnie wraca do właściwych obrotów.
Samochód jest na gwarancji. Byłem w serwisie gdzie przy okazji czynności serwisowych wyczyszczono i wykonano adaptację przepustnicy. Problem nie ustąpił, więc umówiłem się ponownie i przeprowadziliśmy jazdę testową. Mechanik zgodził się ze mną, że to nie jest normalne, po czym Pan kierownik warsztatu ustami obsługi klienta stwierdził, że to jest "cecha produktu". Nie przystąpiono do żadnych czynności. Zaproponowano podłączenie do komputera ale odpłatnie (280zł). Auto nie ma gazu ani systemów "start-stop", akumulator wymieniony 5 mcy temu.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.

Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.