Chrysler Voyager
co sezon mam problem ze zdjęciem kół z piasty. Zapiekają się. Stosowałem smar miedziany, ale efekt jest kiepski, szczególnie na kołach aluminiowych. Widzialem że jest coś takiego jak smar aluminiowy. Czy ten lepiej nada się właśnie do felg aluminiowych, czy to ma zupełnie inne zastosowanie? Pozdrawiam
ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański
Może spróbuj smar grafitowy.
Powszechnie stosowany był w amortyzatorach piórowych.
Co prawda przy wyciekach nie specjalnie to wygląda.
Można pokusić się o nieco lepszy wynalazek w postaci smaru litowego
chyba to ŁT43.
Proszę nie zapomnieć jednak o dokładnym wytarciu nadmiaru. I umyciu z resztek smaru. Tłuszcz ma dziwne właściwości magazynowania piasku i innych zabrudzeń co nie będzie zbyt efektowne.
Ważne aby przy zmianie felg/kół zadbać aby felga i piasta miały tę samą temperaturę - uniknie się zbędnych naprężeń, które mogą być powodem problemów z odkręceniem. i zdjęciem.
ul krótka 3, Brzezina
Wystarczy założyć szczotkę drucianą na wiertarkę i porządnie wyczyścić piasty oraz otwory w felgach i po problemie smar można dać na śruby a powierzchnia przylegająca powinna być czysta
PADEREWSKIEGO 90, Rzeszów
Po oczyszczeniu powierzchni proponuję użyć smar miedziany , bardzo niewielką ilość .
Inne smary i specyfiki mogą pod wpływem temperatury z układu hamulcowego stracić swoje właściwości.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Proszę używać smaru bez cząstek metalu, np. Loctite- Plastilube.
Przechodnia 14, Węgrów
Jeśli jest dobrze czyszczona piasta i felga nie będzie potrzeby stosować żadnych smarów
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.