POWRÓT

Seat Leon 1, 1.6 16V

Za wysoka kompresja po generalnym remoncie silnika

Witam,

Posiadam samochód Seata Leon 1.6 16V 105Km, rocznik 2002.
Ostatnio samochód przeszedł generalny remont silnika. Zostały wykonane/wymienione:

Chonowanie bloku + tłoki
Polerowanie wału
Remont głowicy
Uszczelniacz wału tył
Paski rozrządu
Panewki korby (główne + oporowe)
Uszczelka głowicy
Płyn chłodniczy
Olej
Filtr oleju
Świece zapłonowe
Cewka zapłonowa
Czujnik temperatury
Przewód odmy

Silnik chodzi jednak dosyć nierówno. Zdiagnozowany został problem z kompresją. Wyniki są następujące:
1 cylinder = 17 bar
2 cyliner = 18,5 bar
3 cylinder = 19 bar
4 cylinder = 17,5 bar

Mechanik, który dokonał remontu twierdzi, że te wartości się wyrównają/spadną po dotarciu silnika.

Komputer wyrzucił również w międzyczasie błąd:

16407 - Bank 2: Camshaft (exhaust)
P0023 - 35-10 - Position Actuator Malfunction - Intermittent

Doczytałem, że chodzi tutaj o ustawienie wału rozrządu.

Czy to może mieć wpływ na zbyt wysoką kompresję?
Czy można rzeczywiście liczyć na to, że po tzw. dotarciu kompresja spadnie?
Co zostało by sprawdzone według fachowca?
Co mogło zostać źle wykonane przy remoncie? Nieodpowiednie dopasowanie tłoków?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
CARTRONIC - Grzegorz Czyżowski
TURBO | CARTRONIC - Grzegorz Czyżowski

Skotnicka 233c, Kraków

Ułożenie wału względem walka ma wpływ na kompresje ale raczej negatywny !!! Zle jego ustawienie moze uszkodzić zawory co Brdzie skutkowało obniżona kompresja Cieżko jest nam uwierzyć w wynik pomiarów ponieważ takie ciśnienie w tym typie silnika jest ciężkie do uzyskania Proponuje diagnostykę oryginalnym testerem oraz powtórny pomiar kompresji innym testerem w celu weryfikacji

Warsztat samochodowy fix - car
Dawid | Warsztat samochodowy fix - car

ul. Półłanki 30, Kraków

Wygląda na źle ustawiony rozrząd.

AUTOMECHANIKA 24H
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | AUTOMECHANIKA 24H

MICHAŁOWICE, ul. Na Gródek 16, KRAKÓW

prawdopodobnie jest za ciasno spasowany sinik tłoki pierścienie co do błędów to może jest zle ustawiony rozrząd to czy kompresja się wyrówna to może trochę ale nie spadnie do 14

Stalesia-moto
Janusz | Stalesia-moto

ul. Mariana Domagały 19, Kraków

Z opisu mogę wnioskować o zbyt mocno splanowanej głowicy , po dotarci raczej nie spadnie ciśnienie sprężania , DTC świadczą o błędach w ustawieniu rozrządu i jakiegoś elementy wykonawczego

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

za bardzo splanowana głowica. Powinni dać grubszą uszczelkę.

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę dokonać ponownego pomiaru ciśnienia w cylindrach innym przyrządem. Takie wyniki nie są raczej możliwe dla tego silnika, chyba, że w sposób znaczący została splanowana głowica.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI