POWRÓT

Wzrost płynu hamulcowego po wymianie klocków i tarcz

Wymieniłem klocki hamulcowe i tarcze. Wzrósł mi poziom płynu hamulcowego, czy to normalne?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Auto-klinika

Gidzińskiego 31, Warszawa

Witam.
To normalny obiaw.

Porównaj ofert OC.

Eurowarsztat AUTO-SERVICE  JOACHIM OPARA

ul. Parkowa 12, Koszęcin

Witam
Tak, to objaw normalny.
Płyn hamulcowy został wypchnięty z tłoczków. Tym samym znalazł sie w zbiorniczku.

P.P.U.H. DRAGON Maciej Przybył

Dębińska 38, Wągrowiec

Tak jak w poprzednich wypowiedziach, jest to normalne, po wciśnięciu tłoczków zacisków poziom płynu podnosi się. Należy tylko sprawdzić czy poziom jest między znakami min max.

Auto-Serwis Stefan Zawadzki

Leszcze 58 (przy ul. Lotniczej), Łęczyca

Witam, oczywiście że tak bo cylinderki się wciska a z zacisków hamulcowych płyn wtłacza się do zbiorniczka płynu i następuje podniesienie poziomu w zbiorniku płynu hamulcowego. Pozdrawiam Stefan

Check Point Pracownia Samochodowa

Strzelce Krajeńskie, Police

Witam!
Oczywiście , że nie jest normalne. Osoba która dokonała wymiany tarcz i klocków powinna dokonać czyszczenia piasty i jarzma klocków do ,,białego metalu" przed wymianą tarcz i klocków spr. jakość płynu hamulcowego i zgłaszamy to zleceniodawcy co robimy dalej? Składamy na nowych częsciach w tym wypadku (tarcze klocki). WAŻNE!!! Mierzymy bicie tarczy nowej zamontowanej na samochodzie .Sprawdzamy wciskając kilkakrotnie ham. zasadniczy. Jeżeli nic nie ociera wszystko jest ok , to następnie wymiana płynu ham. No ale najważniejsza jest sama wymiana płynu? Dlaczego? Płyn hamulcowy jest higroskopijny. Co to znaczy? To znaczy, że chłonie wilgoć z atmosfery jak gąbka. Zapytacie jak? Przecież zbiorniczek z płynem jest zakręcony. Owszem, ale ma odpowietrzenie, przez które wilgoć dostaje się do środka i w ten sposób zaczyna się degradacja płynu. Najciekawsze jednak jest to, że najwięcej wody zbiera się blisko zacisków hamulcowych. A tam w czasie hamowania jest najgoręcej.
Okazuje się, że wilgoć jest w stanie przeniknąć przez miękkie przewody hamulcowe. Niestety w czasie pracy układu płyn nie jest mieszany więc większość swego życia spędza w jednym miejscu układu. Czyli akurat tam, gdzie wilgoci być nie powinno, jest jej najwięcej. Im większa zawartość wody w płynie, tym niższa jest jego temperatura wrzenia.
Płyn w zbiorniku zostawiamy na poziomie max. To informacja dla klienta, że jeżeli sie zbliża do poziomu ,,MIN" , to to należy się udać do stacji kontroli warsztatu lub samemu spr. stan ham. grubośc nakładek ciernych i w razie konieczności dokonać wymiany (naprawy). Udzielamy informacji dla klienta o kontrole w celu konserwacji ukł hamulcowego za 6miesiecy. Dbając o bezpieczeństwo naszego klienta, bo zostawił u nas pieniądze. Pozdrawiam.

Auto-Stan Tychy

Łęgowa 11, Tychy

Jest to jak najbardziej prawidłowe.

Serwis Samochodowy Krzysztof Lasoń

Aleja Kołłątaja 97, Będzin

Objaw jak najbardziej normalny. Pewnie wróci do normy jak klocki się zużyją :-)

auto-nika

Milicz, Milicz

Tak, to objaw normalny.
Płyn hamulcowy został wypchnięty z tłoczków. Tym samym znalazł sie w zbiorniczku.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat