Audi A6 C7
Wymieniłem klocki hamulcowe i tarcze. Wzrósł mi poziom płynu hamulcowego, czy to normalne?
ul. Parkowa 12, Koszęcin
Witam
Tak, to objaw normalny.
Płyn hamulcowy został wypchnięty z tłoczków. Tym samym znalazł sie w zbiorniczku.
Dębińska 38, Wągrowiec
Tak jak w poprzednich wypowiedziach, jest to normalne, po wciśnięciu tłoczków zacisków poziom płynu podnosi się. Należy tylko sprawdzić czy poziom jest między znakami min max.
Leszcze 58 (przy ul. Lotniczej), Łęczyca
Witam, oczywiście że tak bo cylinderki się wciska a z zacisków hamulcowych płyn wtłacza się do zbiorniczka płynu i następuje podniesienie poziomu w zbiorniku płynu hamulcowego. Pozdrawiam Stefan
Strzelce Krajeńskie, Police
Witam!
Oczywiście , że nie jest normalne. Osoba która dokonała wymiany tarcz i klocków powinna dokonać czyszczenia piasty i jarzma klocków do ,,białego metalu" przed wymianą tarcz i klocków spr. jakość płynu hamulcowego i zgłaszamy to zleceniodawcy co robimy dalej? Składamy na nowych częsciach w tym wypadku (tarcze klocki). WAŻNE!!! Mierzymy bicie tarczy nowej zamontowanej na samochodzie .Sprawdzamy wciskając kilkakrotnie ham. zasadniczy. Jeżeli nic nie ociera wszystko jest ok , to następnie wymiana płynu ham. No ale najważniejsza jest sama wymiana płynu? Dlaczego? Płyn hamulcowy jest higroskopijny. Co to znaczy? To znaczy, że chłonie wilgoć z atmosfery jak gąbka. Zapytacie jak? Przecież zbiorniczek z płynem jest zakręcony. Owszem, ale ma odpowietrzenie, przez które wilgoć dostaje się do środka i w ten sposób zaczyna się degradacja płynu. Najciekawsze jednak jest to, że najwięcej wody zbiera się blisko zacisków hamulcowych. A tam w czasie hamowania jest najgoręcej.
Okazuje się, że wilgoć jest w stanie przeniknąć przez miękkie przewody hamulcowe. Niestety w czasie pracy układu płyn nie jest mieszany więc większość swego życia spędza w jednym miejscu układu. Czyli akurat tam, gdzie wilgoci być nie powinno, jest jej najwięcej. Im większa zawartość wody w płynie, tym niższa jest jego temperatura wrzenia.
Płyn w zbiorniku zostawiamy na poziomie max. To informacja dla klienta, że jeżeli sie zbliża do poziomu ,,MIN" , to to należy się udać do stacji kontroli warsztatu lub samemu spr. stan ham. grubośc nakładek ciernych i w razie konieczności dokonać wymiany (naprawy). Udzielamy informacji dla klienta o kontrole w celu konserwacji ukł hamulcowego za 6miesiecy. Dbając o bezpieczeństwo naszego klienta, bo zostawił u nas pieniądze. Pozdrawiam.
Aleja Kołłątaja 97, Będzin
Objaw jak najbardziej normalny. Pewnie wróci do normy jak klocki się zużyją :-)
Milicz, Milicz
Tak, to objaw normalny.
Płyn hamulcowy został wypchnięty z tłoczków. Tym samym znalazł sie w zbiorniczku.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.