POWRÓT

Seat Ibiza 1,9 ASV

wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek zbiorniczka wyrównawczego

Od pół roku borykam się z wyrzucanym płynem chłodniczym przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem do tej pory korek, czujnik temperatury, termostat i sprawdzony został wentylator. Wymieniana była także uszczelka pod głowicą wraz z jej planowaniem. Płyn wyrzuca czasami raz na miesiąc, a czasami co kilka dni. Nie mam już pomysłów co to może być. Może jakieś mikropęknięcia w bloku? Samochód posiadam od 2 lat i zawsze lałem płyn chłodniczy (żadna woda). Przy pierwszym wyrzuceniu płynu nalałem uszczelniacza do chłodnic. Pomocy!

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mechanika pojazdowa
UMÓW WIZYTĘ
Piotr | Mechanika pojazdowa

Albigowa 206 A, Albigowa

Uszczelniacz do chłodnic to najgorsze co można zrobić.
Sprawdzić należy ciśnienie w układzie(np. ręką, węże od chłodnicy, powinny dać się ucisnąć), Przeprowadzić test na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Objawy podobne do uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pękniętej głowicy.

MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE
UMÓW WIZYTĘ
Slawek | MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE

Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew

Jeśli już tyle robiłeś ja obstawiam na pęknięta glowice bo cudów niema.

Firma handlowo-usługowa "Smoleń" Wojciech Smoliński
UMÓW WIZYTĘ
wojtek | Firma handlowo-usługowa "Smoleń" Wojciech Smoliński

Rybnica 168, Stara Kamienica

Może to być spowodowane przedmuchami uszczelki głowicy ewentualnie może być uszkodzony zaworek w korku zbiorniczka płynu chłodniczego

AUTO -RENOWACJA Sp z.o.o.
Auto-renowacja | AUTO -RENOWACJA Sp z.o.o.

Górno 131A, Kielce

Czy głowica była sprawdzona pod względem szczelności

Diesel Inside Mechanik Grzegorz Sotomski
UMÓW WIZYTĘ
Grzegorz | Diesel Inside Mechanik Grzegorz Sotomski

Szeroka 56, Szczecin

jeśli pompa wody posiada plastikowy wirnik tłoczący - to czasami można się spotkać ze zjawiskiem prześlizgiwania się wirnika na ośce.
a jeśli ASV posiada chłodniczkę EGRu to może być pęknięta chodniczka przez co spaliny przedostają się do ukł.chłodzenia i mamy taki sam efekt jak przy uszkodzeniu uszcz.pod głowicą.aby sie o tym przekonac wystraczy zrobic bypas - połaczyc przewody chłodzące omijając chłodniczke i testowac.


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.