Seat Ibiza 1,9 ASV
Od pół roku borykam się z wyrzucanym płynem chłodniczym przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem do tej pory korek, czujnik temperatury, termostat i sprawdzony został wentylator. Wymieniana była także uszczelka pod głowicą wraz z jej planowaniem. Płyn wyrzuca czasami raz na miesiąc, a czasami co kilka dni. Nie mam już pomysłów co to może być. Może jakieś mikropęknięcia w bloku? Samochód posiadam od 2 lat i zawsze lałem płyn chłodniczy (żadna woda). Przy pierwszym wyrzuceniu płynu nalałem uszczelniacza do chłodnic. Pomocy!
Albigowa 206 A, Albigowa
Uszczelniacz do chłodnic to najgorsze co można zrobić.
Sprawdzić należy ciśnienie w układzie(np. ręką, węże od chłodnicy, powinny dać się ucisnąć), Przeprowadzić test na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Objawy podobne do uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pękniętej głowicy.
Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew
Jeśli już tyle robiłeś ja obstawiam na pęknięta glowice bo cudów niema.
Rybnica 168, Stara Kamienica
Może to być spowodowane przedmuchami uszczelki głowicy ewentualnie może być uszkodzony zaworek w korku zbiorniczka płynu chłodniczego
Górno ul Wspólna 170, Kielce
Czy głowica była sprawdzona pod względem szczelności
Szeroka 56, Szczecin
jeśli pompa wody posiada plastikowy wirnik tłoczący - to czasami można się spotkać ze zjawiskiem prześlizgiwania się wirnika na ośce.
a jeśli ASV posiada chłodniczkę EGRu to może być pęknięta chodniczka przez co spaliny przedostają się do ukł.chłodzenia i mamy taki sam efekt jak przy uszkodzeniu uszcz.pod głowicą.aby sie o tym przekonac wystraczy zrobic bypas - połaczyc przewody chłodzące omijając chłodniczke i testowac.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.